الزامی بودن اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک از ابتدای دی‌ماه/ تحقق ۸۸ درصدی طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان، دکتر شاهدخت فتحی بیرانوند در جمع خبرنگاران بیان کرد: طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در استان لرستان به عنوان الزام قانونی بوده و در قانون های بالادستی همچون قانون پنجم و ششم به موضوع پرونده سلامت الکترونیک تاکید شده است.

وی ادامه داد: یکی از اجزای پرونده سلامت الکترونیک تحقق طرح نسخه نویسی الکترونیک بوده و اکنون خوشبختانه به اهداف دسترسی پیدا کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان عنوان کرد: در لرستان ۸۸ درصد اهداف تحقق پیدا کرده و در آبان‌ماه امسال ۹۷ هزار و ۴۹۱ و در کل در سال‌جاری تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نسخه الکترونیک تجویز شده و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب شاهد تحقق کامل اهداف باشیم.

فتحی بیرانوند اظهار داشت: اجرای برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک مزایای بسیار زیادی همچون صرفه جویی در مصرف کاغذ، شفاف سازی امور، آمار و اطلاعات و کاهش خطاهای پزشکی، افزایش سرعت و دقت اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: از ابتدای دی ماه تمامی موسسات و سازمانهای طرف قرارداد با بیمه سلامت باید اقدام به اجرای کامل طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی کرده و از دی ماه به هیچ عنوان صورت حساب های دستی و غیر الکترونیک برای بیمه سلامت غیر قابل پذیرش است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان عنوان کرد: خوشبختانه در مدت زمان شیوع کرونا توانستیم بسیاری از خدمات نام را به صورت الکترونیک به مردم ارایه کنیم و این امر کمک زیادی به تحقق دولت الکترونیک خواهد کرد.

فتحی بیرانوند در ادامه با اشاره به اینکه ساکنان مناطق حاشیه ای فاقد بیمه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند، افزود: در راستای حمایت از اقشار کم بضاعت، بی بضاعت و آسیب پذیر افراد فاقد پوشش بیمه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: از پزشکان عمومی، داخلی، عفونی، اطفال، طب اورژانس، پزشکی اجتماعی و.. در قالب سرانه دعوت به همکاری می شود و افراد می توانند به اداره کل بیمه سلامت مراجعه کنند.

گلاره پروازی/رکنا

کدخبر: 748809 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟