سه حکم سبز قاضی برای شکارچیان متخلف شهرستان بستک

به گزارش رکنا در هرمزگان؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان، افزود: متخلفین شکار وصید در شهرستان بستک به همراه سه خرگوش و لاشه ۱۰ قطعه تیهو شکار شده دستگیر و پرونده متخلف به مراجع قضایی ارجاع شد.

 

حبیب مسیحی تازیانی اظهار کرد: پس از بررسی توسط مراجع قضایی رای نهایی صادر شدو قاضی پرونده علاوه بر صدور محکومیت و پرداخت جرائم از سوی دادگاه نیز متخلف مکلف شد، طی مدت مشخص زیر نظر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نسبت به تهیه تصاویر و برشور مربوط به پرنده  تیهو (اهمیت گونه ، تصاویر ، پراکندگی و جمعیت تقریبی ) تهیه و نسبت به اشاعه فرهنگ زیست محیطی در منطقه و همچنین اطرافیان خود اقدام کند.

وی بیان کرد: در دو پرونده دیگر نیز متخلفین مکلف شدند تعدادی آبشخور در زیستگاه‌های حیات وحش شهرستان با نظر و نظارت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بستک بسازند.

مسیحی تازیانی خاطرنشان کرد: صدور این حکم سبز به منزله نگاه صحیح قاضی به حفظ محیط زیست و تعیین مجازات جایگزین حبس است و امیدوارم دستگاه قضائی با صدور احکام سبز، به فرهنگسازی در زمینه محیط زیست  کمک بیشتری کند.

وی در پایان از حاجی زاده قاضی اجرای احکام کیفری و رییس دادگستری شهرستان بستک و قلندری قاضی صادر کننده رای تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ح

 

کدخبر: 748474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟