مسابقات فرهنگی و هنری فرصتی برای بروز و ظهور استعدادهای دانش آموزان است

به گزارش خبرنگار رکنا از اراک، «معصومه انصاری»، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، دستور کارهایی در معاونت پرورشی و فرهنگی دنبال می‌شود که از مهم‌ترین دستور کارها می‌توان به مسابقات قرآن، عترت و نماز، مسابقات فرهنگی و هنری، مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری و جشنواره نوجوان سالم اشاره کرد.

وی با اشاره به مسابقات فرهنگی  و هنری و پرسش مهر افزود: پرسش مهر رئیس جمهور که در روز نخست مهر مطرح شد شامل دو سوال می‌شود، رئیس جمهور در روز نخست مهر گفت شعار دولت سیزدهم ایران قوی است، ایران قوی چه ویژگی‌هایی دارد و نقش دانش ‌آموزان در شکل‌گیری ایران قوی چیست؟، که جزئیات آن به استان‌ها ابلاغ شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: این مسابقات اگر به درستی و با همت لازم برگزار شود در کنترل و پایش آسیب‌های اجتماعی نقش به سزایی را دارند.

انصاری بیان کرد: فرصت ابراز وجود برای دانش‌آموزان در هر زمینه‌ای که استعداد دارند در این مسابقات دیده شده است.

وی ادامه داد: این مسابقات در 4 سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور برگزار می‌شوند با تمام محدودیت‌های موجود به سبب شیوع کرونا خوشبختانه این مسابقات تعطیل نشد و سال گذشته 80 هزار دانش‌آموز شرکت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد: با وجود گستردگی کار اما هیچ اعتباری برای مسابقات و ویژه آن نداریم، امسال مختصر اعتباری برای پرسش مهر اختصاص داده شده است.

انصاری با تأکید بر لزوم مشارکت دستگاه های مختلف استان در حمایت از نخبگان دانش آموزی در بخش فرهنگی و هنری افزود: از سایر دستگاه تقاضا داریم در برگزاری مراسم تجلیل از ستارگان مسابقات فرهنگی و هنری و تامین سالن‌های بزرگ‌تر ما را یاری دهند.

انتهای پیام/قاسمی

کدخبر: 747197 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟