به گزارش خبرنگار رکنا از ایلام  سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز پنجشنبه در اجلاسیه نهایی کنگره سه هزار شهید استان ایلاماظهار داشت: ملتی که از ارزش های سرزمینی و عقیدتی خود در برابر استعمارگران دفاع نکند، بدون شک ذلیل خواهد شد.

وی یادآور شد: دفاع مقدس هشت ساله برای ملت ایران یک آزمایش الهی بود و ایرانیان غیور و سلحشور از این برهه حساس و خطیر با سربلندی بیرون آمدند.

وی افزود: دوران دفاع مقدس زیباترین و جامعه ترین جلوه های رشادت و همبستگی ملی ایرانیان را به نمایش گذاشت و در این میان مردم استان ایلام حماسه ای را رقم زدند که تا ابد جاودانه و ماندگار خواهد بود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ایلام تنها سرزمین شهیدان ایلامی نیست، کوه‌ها و دشت های این دیار مفتخرند که بر قامت و صورت شهیدان والامقام بوسه زده و نجواهای شبانه رزمندگان عارف و مجاهد همچنان از جای جای این استان شهیدپرور به گوش می رسد.

سردار سلامی یادآور شد: ایلامیان همیشه قهرمان با تاسی به سیره امیرالمومنین(ع) که اگر ملتی در برابر دشمن متجاوز سر تسلیم فرود آورد ، ذلیل می شود با بسیج تمامی اقشار بویژه ایلات و طوایف در برابر دشمن بعثی ایستادگی کردند و اجازه ندادند وجبی از این سرزمین زرخیز به تصرف دشمن در آید.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا و سردمداران استکبار جهانی در ۴۳ سال از عمر انقلاب از تلاش برای خالی کردن سفره عزت ملت ایران دست برنداشته است.

سردار سلامی تاکید کرد: شهدا نه تنها درجوار رحمت الهی زنده  و ناظر هستند و ارتزاق می کنند و این‌جنبه ملکوتی شهادت است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) کشور ادامه داد: عظمت شهادت ملت ایران اسلامی، آزاد کردن ملتها و شکست دادن شیاطین عالم است، دلیل و برهان بر صبر و شکیبایی در برابر دشمنان نظام و انقلاب است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: اگر شهیدان آن دوران باشکوه نبودند که به ما ایستادگی، شجاعت قدم و شکیبایی را بیاموزند امروزه نمی توانستیم در مقابل دشمنان در بیش از چهار دهه از عمر برکت انقلاب و نظام ایستادگی کنیم.

سردار سلامی افزود: همه این را می دانند که نقشه استکبار، نقشه سیاسی امریکا برای ملت ایران ظرف ۴۳ سال گذشته نقشه هایی خطرناک، وسیع و توام با توطعه های عمیق برای شکست دادن ملت ما بوده است.

وی بیان کرد: باید باور کنیم که در این‌مدت از عمر بابرکت انقلاب و نظام لحظه ای نبوده است که آمریکا و هم‌متحدانش با آرایش نظامی، سیاسی، اقتصادی و عملیات روانی و جنگی را علیه ملت ما شکل دادند و برای پشیمان کردن مردم از انقلاب و خسته کردن مردم و خالی کردن سفره عزت مردم دست از تلاش و توطعه برنداشتند و نمیدارند.

سردار سلامی گفت: هنر و شاهکار و اعجاز ولایت در این ۴۳ سال از عمر با برکت انقلاب این بوده است که این‌ملت را از میان توطعه هلی سنگین و همه جانبه نجات داده و آزاد کرد.

سردار سلامی یادآور شد: قدرتی که درمقابل ایران اسلامی ایستاده است اما در حال عقب رفتن است و ما به وضوح آثار عقب نشینی انها را می بینیم اما ملت ایران اسلامی دشمن شناس هستند و همیشه با خشم خود دشمنان را ناکام گذاشته اند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: مردم ولایتمدار استان های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و کردستان مردمانی نبودند که از دشمن بترسند محکم ایستادگی کردند و تا اینکه جنگدبا هنرنمایی شهیدان به پایان رسید.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع):

 فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: کنگره سه هزار شهید استان ایلام به عاملی برای نزدیکی بیش از پیش مردم و مسوولان تبدیل شده است و برکات آن تا سال های سال ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار رکنا، سردار جمال شاکرمی روز پنجشنبه در اجلاسیه نهایی کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام با حضور سردار سلامی اظهار داشت: در راستای کنگره شهدا ۴۳ خدمت متنوع عام المنفعه در سطح استان برگزار شده است که تا سال های طولانی آثار و برکات این خدمات را می توان مشاهده کرد.

وی افزود: در دیدار دست اندرکاران کنگره با رهبر معظم انقلاب، ایشان مسیرها و فضاهای جدیدی را برای مسوولان ترسیم کردند تا خدمات به مردم گسترده تر شود.

شاکرمی ادامه داد: در کنار خدمات محرومیت زدایی و عمرانی، اقدامات موثر فرهنگی و هنری متعددی انجام گرفت که تولید فیلم، مستند، کتاب، تابلو فرش و دیگر آثار فاخر تولید شده که برای نسل های آینده ماندگار خواهد ماند.

وی تاکید کرد: این کنگره با مشارکت عموم مردم، ایلات و طوایف باشکوه تر شد و عظمت کنگره در مشارکت مردم متجلی شد.

 کنگره سرداران و سه هزار شهید استان ایلام از چهارم با برگزاری اجلاسیه های مختلف آغاز شده است و امروز ۱۱ آذرماه نیز اجلاسیه نهایی با حضور سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل نمایشگاه های دائمی چغاسبز در حال برگزاری است.

استان ایلام بیش از سه هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده و دارای بیشترین تعداد شهید نسبت به جمعیت است.

ایلام،کوثر موسوی 

 

 

کدخبر: 746791 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟