دستگیری 254 حنگل خوار در گیلان

به گزارش رکنا از رشت، سردار عزیزاله ملکی ، با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی و ملی و آثار باستانی یک وظیفه همگانی است اظهار داشت: در راستای تحقق فرامین و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در خصوص جلوگیری از دست‌اندازی افراد سودجو به منابع طبیعی، طرح‌هایی در این خصوص پیش‌بینی و در سطح استان اجرا شده است.

وی با تاکید بر مبارزه جدی نیروی انتظامی با زمین‌خواران و افرادی که به هر نحوی قصد تصرف اراضی ملی و طبیعی را دارند در تشریح اقدامات یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در آبان ماه سال جاری ضمن اشاره به بازدید از 197 فقره حوزه سرزمینی گفت: در این راستا ماموران یگان حفاظت اداره، 5 هزار و 916 اصله چوب را کشف کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان گیلان تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی را جرم عنوان کرد و بیان داشت: در این مدت ضمن دستگیری 254 متجاوز به منابع طبیعی در استان، 124 دستگاه وسلیه نقلیه قاچاقچیان و متجاوزان به منابع طبیعی نیز توقیف شد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در این مدت ماموران یگان حفاظت ضمن جلوگیری از تصرف غیرقانونی 5 هکتار و 987 متر مربع از جنگل‌های استان، موفق به رفع تجاوز مراتع گیلان به متراژ 4 هکتار و 648 متر مربع و خلع ید جنگل‌ها به متراژ، 12 هکتار و 15 متر مربع شدند.

سردار ملکی در پایان با تقدیر از همکاری خوب مردم با پلیس از آنها خواست، هرگونه اخبار و اطلاعات در رابطه با سودجویان و غارتگران آثار باستانی و منابع طبیعی و ملی را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 746554 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟