واژگونی خودرو در سمنان از میانگین کشور بیشتر است

به گزارش رکنا از سمنان،  جانشین رئیس پلیس راهور ناجا  در جلسه راهبری وضعیت تصادفات رانندگی استان سمنان گفت: عامل بیشتر تصادفات جاده ای در سمنان  واژگونی خودرو می باشد به طوریکه میزان این حوادث از میانگین کل کشور نیز بیشتر است.

سردار سید تیمور حسینی افزود: پس از سفر استانی رئیس جمهور و با دستور مستقیم خود در سمنان برای ریشه یابی و  کاهش سوانح رانندگی با بررسی وضعیت تصادفات در این استان اطلاعات آماری در این خصوص جمع آوری شد.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا  با اشاره به وجود ۶۶۰ کیلومتر راه شرق به غرب کشور در استان سمنان و گذر جاده های اتصال جنوب به شمال کشور در این استان  گفت : بر اساس امار بدست آمده عمده علت تصادفات در استان سمنان ناشی از  خستگی و خواب آلودگی بوده که منجر به تصادفات واژگونی و خروج از جاده می‌شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر واژگونی خودرو، شمار تصادفات ناشی از سرعت متوسط و غیرمجاز در استان سمنان نیز از میانگین کشوری بالاتر است.

به گفته وی، برای کاهش میزان واژگونی‌ها باید شرایط استراحت رانندگان را فراهم کنیم و برای  کنترل سرعت غیرمجاز هم نیازمند توسعه ابزار‌های کنترل هوشمند هستیم که مهم‌ترین آن دوربین‌های پلاک خوان است.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این جلسه ضمن بیان اینکه استان سمنان رتبه دوم کشور را در تصادفات جاده‌ای دارد گفت: در ابتدای ۶ ماهه اول سال ۱۲ هزار تصادف بیرون و درون شهری در استان سمنان رخ داده است.

هاشمی افزود: شهرداری‌ها باید پایش تصویری خودروها و راه اندازی دوربین‌های پلاک خوان را به صورت جدی پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه ر نقاط حادثه خیز درون شهری و برون شهری باید شناسایی و رفع شود تصریح کرد : مجتمع‌های بین راهی باید برای اسکان مسافران تجهیز و ساماندهی و مدیریت شوند.

حسن رستم زاده- سمنان

کدخبر: 746341 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟