رئیس جمهور مهمان یزدی ها/ رئیسی به یزد می آید

به گزارش رکنا از یزد؛ شنیده ها درباره سفر آیت الله رئیسی، رئیس جمهور به استان یزد در حال تحقق است و احتمال می رود که رئیس جمهور جمعه هفته جاری یا هفته آینده یک روز مهمان یزدی ها باشد، این شنیده ها با توجه به برگزاری نشست خبری استاندار یزد با اصحاب رسانه، به واقعیت نزدیک تر می شود.

اواخر مهرماه بود که مهران فاطمی استاندار یزد، بحث سفر رئیس جمهور را به استان یزد مطرح کرد و مردم امیدوار شدند که خواسته ها و مطالبات خود از جمله تامین آب شرب و تامین امنیت خط انتقال را با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به این موضوع که «مسئله اصلی استان یزد، مسئله آب است» دنبال کنند.

در این مدت اتفاقات گسترده ای با تعرض های متعدد و خسارت های جبران ناپذیر به خط انتقال آب به استان صورت گرفت که یزدیها این مطالبه را بسیار جدی تر از رئیس جمهور خواستار هستندو انتظار دارند که مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس این موضوع را به صورت جدی از رئیس و هیات دولت پیگیری کنند و پاسخ روشنی در این زمینه به مردم بدهند.

توجه به گردشگری، حمایت از سرمایه گذاران این حوزه و تلاش برای رونق این صنعت به عنوان صنعت پاک نیز دیگر خواسته یزدی ها است که انتظار می رود با توجه به نرخ بالای بیکاری و مشکلات اقتصادی می تواند راهگشای اشتغال استان باشد البته که در زمان تحریم، ما از گردشگران خارجی محروم هستیم اما گردشگری داخلی هم تاثیر بسزایی در تقویت این زیرساخت ها و حمایت از سرمایه گذاران دارد.

اشتغال، حل مشکلات آلایندگی، محرومیت زدایی از برخی از شهرستان ها از جمله خاتم و بهاباد، از دیگر خواسته های یزدی ها است.

آنها انتظار دارند در راستای محرومیت زدایی؛ آیت الله رئیسی در این سفر به بحث افزایش تعداد نمایندگان و افزایش نمایندگان مردم در مجلس برای پیگیری مطالبات به ویژه مناطق محروم که کمترین تعداد نماینده را در مجلس دارند، توجه کرده و برای تحقق این هم از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

مشکلات معیشتی هم از مشکلاتی است که همه کشور با آن درگیر هستند اما افزایش بی سابقه تورم در یزد، بالا بودن نرخ اجاره بها در یزد به عنوان یکی از 3 استان دارای دارای بالاترین نرخ اجاره، از دیگر انتظاراتی است که مردم از هیات دولت دارند تا وضعیت اقتصادی یزد، مناسب تر شود. 

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 746313 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟