همدان کمترین افزایش قیمت نان را دارد

به گزارش رکنا در همدان،  حمیدرضا متین  اظهار کرد: با توجه به افزایش حقوق و دستمزد در سال 1400 و عدم بررسی نرخ نان از سال 98 تاکنون مشکلاتی درخصوص هزینه‌های مرتبط با تولید نان و به ویژه افزودنی‌هایی مانند خمیرمایه برای صنف نانوایان به وجود آمده بود.

وی گفت: علاوه بر این افزایش بهای آب، برق، گاز و بیمه کارگران منجر به بروز مشکلاتی برای واحدهای نانوایی شده بود که همه این موارد منجر به قیمت گذاری جدید نان در سازمان صنعت، معدن و تجارت و تأیید آن در ستاد تنظیم بازار استان همدان و در نهایت اعلام نرخ جدید برای عرضه شد.

متین خاطرنشان کرد: در مقایسه با چند استان ما کمترین افزایش قیمت نان را داشتیم به طوری که نان لواش در برخی استان‌ها 500 تومان افزایش یافت که این رقم در استان همدان 450 تومان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه بیشترین نان مورد استفاده در استان از نوع لواش است، افزود: از هزار و 900 واحد نانوایی استان همدان، هزار و 100 واحد آن به پخت نان لواش اختصاص دارد.

وی با اشاره به انتظار مردم برای بهبود کیفیت نان نیز افزود: کیفیت نان عرضه شده در نانوایی‌ها توسط کارشنان و بازرسان غذا و دارو رصد و سنجش می‌شود.

به نقل از ایرنا، متین گفت: حجم و وزن نان توسط تیم‌های بازرسی سازمان صمت کنترل می‌شود و با واحدهای متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

 

 

 

کدخبر: 746151 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟