شناسایی دانش‌آموزان و فرهنگیانی که واکسینه نشده‌اند

به گزارش رکنا از لرستان، سید عیسی سهرابی امروز یکشنبه در سیزدهمین جلسه مشترک اعضای شورای معاونین اداره کل، رؤسا و مدیران آموزش و پرورش لرستان با اشاره به لزوم یادگیری و تسلط بر قوانین و مقررات گفت: همه ما فرهنگیان باید قوانین و مقررات را خوب مطالعه کنیم و در مناصب و مسئولیت‌هایی که به ما واگذار خواهد شد به نحو احسن و با آگاهی به انجام وظیفه بپردازیم.

وی برگزاری اینچنین کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی را مهم دانست و گفت: در سال‌های اخیر در آموزش و پرورش استان در بستر فضای مجازی و شبکه شاد قوانین و مقررات مرتبط به همکاران و فرهنگیان استان یادآوری می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به آموزش حضوری دانش آموزان اشاره کرد و گفت: نکته مهم که باید به آن توجه شود دقت حداکثری در تصمیم گیری ها و اقداماتی است که برای حضور دانش آموزان در مدارس اندیشیده می‌شود.

سهرابی با اشاره به اینکه مصوبات ستاد ملی کرونا در حکم قانون است گفت: همه باید این مصوبات را به طور دقیق اجرا کنیم و شورای مدرسه در این بین نقش مهمی دارد.

وی به لزوم تشکیل کمیته سلامت در مدارس اشاره کرد و گفت: در آموزش و پرورش لرستان یک شبکه نظارتی تشکیل شده است و برای هر ۱۵ مدرسه حداقل یک ناظر بهداشتی تعیین شده که روزانه بر وضعیت بهداشت و سلامت مدارس مشخص شده نظارت دارد.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان، توجه به برنامه‌های آموزش سلامت که قبل از کرونا هم در مدارس رایج بود را مهم دانست و گفت در این برهه این آموزش‌ها اهمیت بیشتری دارد و باید به این آموزش‌ها توجه بیشتری شود و همه ارکان مدرسه از جمله نیروهای خدماتی که مسئول نظافت و بهداشت را در مدارس دارند نقش پر رنگی دارند.

سهرابی بر ضرورت ارتباط و تعامل با ناظران بهداشتی، اطلاع رسانی به والدین از نحوه آموزش‌ها، استفاده از ظرفیت انجمن اولیا، شناسایی تک تک دانش آموزان و فرهنگیانی که واکسینه نشده‌اند، تا آخر هفته جاری تاکید کرد و گفت: نظارت بر سرویس‌های دانش آموزان، چگونگی شروع و پایان فعالیت مدارس به طوری که باعث ازدحام نشود نیز باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 745121 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟