عملیات امداد و نجات در کویر بیارجمند

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، چهارشنبه گذشته ۲۶ کویرنورد شاهرودی  از مسیر طرود وارد کویر شدند. این گروه بنابر برنامه قرار بود از منطقه اسب کشان به بیارجمند از کویر خارج شوند. سفری که بعد از گذشت دو روز همچنان ناتمام باقی مانده است

سرهنگ علی کریمی فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود در خصوص رخداد این حادثه اینگونه توضیح داد: روز چهارشنبه یک تیم ۳۰ نفره کویرنوردی با خودرو‌های آفرود در مسیر کویر بیارجمند تردد می‌کردند و از این تعداد ۴ نفر از آن‌ها برای صعود به کوه‌های اطراف از گروه جدا شدند.

وی افزود: حوالی ساعت ۱۷ خودرو‌های آفرود ۲۶ عضو دیگر گروه در گل و لای مسیر متوقف شد و اعضای گروه درخواست کمک داشتند. چهار نفر از این گروه پیش از ظهر با پای پیاده برای یافتن کمک راهی روستای احمد آباد بیارجمند شده بودند و از گروه اصلی جدا شدند. 

7249513_117

وی با بیان اینکه پلیس به علت صعب العبور بودن مسیر با بالگرد توانست محل توقف آن‌ها را پیدا کند افزود: انتقال همه اعضای گروه ممکن نبود و دو نفر از اعضای این گروه که به علت سرما دچار مشکلات جسمانی شده بودند با بالگرد به زمان آباد بیارجمند و از آنجا به شاهرود منتقل شدند.

سرهنگ کریمی افزود:  به سایر اعضای گروه، جیره خشک غذایی (نان و کنسرو)، چادر و پتو داده شد تا شب را در همان مکان بیتوته کنند تا فردا به آن‌ها امداد رسانی شود.

وی با بیان اینکه کوهنوردان گروه همچنان مفقود هستند افزود : با اینکه این کوهنوردان،  حرفه‌ای و دارای تجهیزات هستند تلاش پلیس و اهالی بیارجمند برای یافتن آنها ادامه دارد. البته این چهار نفر مجهز به جی پی اس هستند و هم اکنون تلاش گروه های امدادی هلال احمر و مردم محلی ساماندهی شدندبرای یافتن گمشدگان همچنان ادامه دارد.

 

کدخبر: 740402 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟