بهره مندی بیش از ۵۱۷ هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ اسماعیلی افزود: امسال ۶ هزار و ۵۳۹ مشترک جدید در بخش‌های مختلف اعم از خانگی، تجاری و عمومی جذب این شرکت شده است.

وی با اشاره به بهره مندی ۲۹ شهر و ۱۳۸۷ روستای استان اردبیل از گاز طبیعی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۷۹ هزار مشترک شهری و بیش از ۱۳۸ هزار مشترک روستایی از این نعمت الهی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: پروژه‌های گازرسانی به ۸۱ روستای استان نیز در دست اجراء است که با بهره مندی این روستا‌ها از گاز طبیعی میزان ضریب نفوذ گاز طبیعی به بیش از ۹۸ درصد خواهد رسید.

ایراد‌های دودکش عامل ۸۰ درصد حوادث گازگرفتگی

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل بیش از ۸۰ درصد حوادث گازگرفتگی و مرگ خاموش را به دلیل مشکلات اساسی موجود در دودکش ساختمان یا دودکش وسیله حرارتی و سپس وارد نشدن هوای تازه یا نبود تهویه هوا بیان کرد.

اسماعیلی گفت: از حداکثر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای فرهنگ سازی و جلوگیری از خطرات ناشی از استفاده ناایمن از گاز طبیعی استفاده می‌کنیم و از مردم استان عاجزانه تقاضا داریم به نکات ایمنی به دقت توجه کنند تا خود و خانواده را از خطرات احتمالی محفوظ دارند.

وی افزود: دودکش‌های ناسالم و ناایمن و فاقد کارکرد صحیح یا فاقد مکش مناسب، جدا شدن زانوی دودکش از دیوار یا وسیله حرارتی یا جدا شدن لوله‌های دودکش، استفاده از لوله‌های خرطومی، قابل انعطاف یا آکاردئـونی به عنوان دودکش، مسدود شدن دودکش با نخاله ساختمان یا لانه پرندگان و دودکش‌های فاقد کلاهک H سالم را از مهم‌ترین علل انتشار گاز مونوکسید کربن است و شرکت گاز استان در این خصوص با برنامه ریزی و تخصیص منابع لازم اقدامات گسترده‌ای را در راستای فرهنگسازی و آموزش جامعه هدف توسط کارشناسان انجام داده است.

بهره مندی بیش از ۵۱۷ هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی

هنگام استفاده از وسایل گازسوز، دودکش باید داغ باشد

مدیرعامل شرکت گاز دقت و توجه به داغ بودن دودکش را بهترین آزمایش سلامت دودکش بیان کرد و ادامه داد: اگر لوله دودکش بخاری سرد است دلیل آن خارج نشدن محصولات احتراق و گاز‌های سمی از دودکش است که در این صورت باید رفع نقص شود؛ همچنین نصب کلاهک مخصوص برای دودکش در پشت بام‌ها برای جلوگیری از انتشار و برگشت گاز منوکسید در محیط منزل نقش مهمی دارد و باید به یاد داشته باشیم که استفاده از دودکش‌های آکاردئونی آلومینیومی به علت نبود امکان آب بندی در ابتدا و انتها خطرناک است.

وی از کلیه مشترکین گاز طبیعی در استان در خواست کرد تا در صورت بروز هرگونه حادثه، پس از قطع جریان گاز طبیعی با تلفن ۱۹۴ امداد گاز تماس گرفته و از هرگونه اقدام عجولانه پرهیز کنند.

 

کدخبر: 739481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟