اعزام هیات تجاری از خراسان شمالی به قزاقستان

به گزارش رکنا خراسان شمالی؛ سعید پورآبادی در نشست خبری که ۲۰ آبان ماه در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه اعزام این هیات تجاری در ابتدای هفته آینده انجام می شود، گفت: این هیات تجاری شامل ۲۰ نفر از بازرگان ها و تجار این استان است.

  وی اظهار کرد: کشور قزاقستان بازار خوبی برای محصولات کشاورزی، صنعت، ساختمان، محصولات پتروشیمی و پلاستیکی است. 

پورآبادی افزود: از سوی دیگر سرمایه گذاران و تولید کنندگان می توانند از فرصت به وجود آمده برای کشت فراسرزمینی در آن منطقه استفاده کنند. 

وی ادامه داد: طی مذاکرات انجام شده قرار بر این شده دفتری در محل اتاق بازرگانی آن کشور به خراسان شمالی و در اتاق خراسان شمالی دفتری برای آن کشور اختصاص یابد. 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه پیگیری ها از سوی این اتاق برای صادرات محصولات استان در حال انجام است، بیان کرد: فرآیند کاری برای صادرات دو تن زعفران از خراسان شمالی به کشورهای عربی و اروپایی در حال انجام است. 

وی در ارتباط با برون سپاری تعهدات ارزی نیز یادآورشد: کارت بازرگانی ۱۳نفر از تجار استان به علت عدم اجرای برون سپاری تعهدات ارزی لغو شده بود که با اجرای تعهدات،۶۰ درصد از کارت های این افراد دوباره تمدید شد. 

سعید پورآبادی گفت: در واقع مشکلی که هم اکنون برای تعدادی از تجار در ارتباط با این امر وجود دارد آن است که کالا را به کشور مقصد صادر کرده اند اما هنوز به پول خود نرسیده اند که بتوانند تعهدات ارزی خود را اجرا کنند. 

کدخبر: 739317 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟