راهیابی فیلم کوتاه «باغ سیب» به فهرست آثار منتخب سوگواره «تصویر دهم»

به گزارش رکنا خراسان شمالی؛ «مجید پیشینیان» با اعلام این خبر گفت: 300 اثر به دومین سوگواره فیلم‌کوتاه عاشورایی «تصویردهم» ارسال و در نهایت 32 اثر در فهرست آثار منتخب برای حضور در بخش رقابتی ارسال شدند که فیلم کوتاه «باغ سیب» به نویسندگی و کارگردانی«حسین فیروزه» در زمره آثار منتخب قرار گرفت.

وی با اشاره به این که آثار توسط هیئت انتخابی متشکل از «حامد جوادزاده»، «محمدرضا مصباح»، «یاسین حجازی»، «محمدحسین پویانفر» و «جعفرالادیب»  بررسی و به بخش رقابتی وارد شد، تصریح کرد:

فیلم «باغ سیب» با هنرنمایی«حسن گل‌محمدی» و «زهره دین‌پور» و نویسندگی و کارگردانی«حسین فیروزه»  که عزاداری متفاوتی را در باغ سیبی یکی از روستاهای خراسان شمالی و با زبان کرمانجی به تصویر کشیده است، موفق شد تا در فهرست آثار منتخب این دوره از جشنواره قرار بگیرد.

وی ادامه داد: «علی دلفراز»، به عنوان مدیر تصویربرداری، «غزال ناصری» طراح گریم و لباس ، «حافظ حسینی» و «سعید رجبعلی‌زاده» تدوین و صدابرداری این فیلم و دستیار کارگردانی «باغ سیب» بر عهده «فاطمه اصغری» بود.

پیشینیان ضمن بیان این که اکران آنلاین فیلم‌های منتخب از طریق پلتفرم هاشور و اکران‌های حضوری نیز در تهران، قم، مشهد، اصفهان و همچنین در کربلا، از امروز آغاز شده و تا سه‌شنبه ادامه دارد، اظهارداشت: ۵ فیلم منتخب مردمی هم در آیین اختتامیه این سوگواره که روز جمعه بیست و یکم آبان‌ماه برگزار می‌شود در کنار آثار برگزیده معرفی خواهند شد.

 وی افزود: سال گذشته نیز «حسین فیروزه» با دو فیلم «چهلچراغ» و «طبقه جدید» به تهیه‌کنندگی حوزه هنری خراسان شمالی در این سوگواره شرکت کرد و خوش درخشید.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: «مجید مجیدی»، «رضا میرکریمی» و «نیما جاویدی» داوری آثار منتخب این دوره از سوگواره را بر عهده دارند.

شایان ذکر است، «سوگواره فیلم‌کوتاه عاشورایی تصویردهم» به منظور اشاعه و ترویج سنت‌ها و آیین‌های حسینی به همت موسسه فرهنگی خیریه راه ایمان و مشارکت عتبه مقدسه حسینی(ع) با دبیری محمد رهبر و مدیریت مجید مجیدی برگزار می‌شود.

 

 

 

کدخبر: 738273 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟