کشف کالاهای قاچاق به ارزش بیش از ۹ میلیارد ریال در استان

به گزارش خبرنگار رکنا در ارومیه، سردار یحیی حسین خانی در گفتگویی اظهار کرد: مرزبانان با توقیف خودروهای حامل کالای قاچاق و بازرسی از آنها توانستند ۱۲۱ هزار و ۷۰۰ نخ انواع سیگار قاچاق، ۹ هزار و ۵۲۳ لیتر انواع سوخت قاچاق، هزار و ۵۰۰ لیتر انواع روغن نباتی، ۴۰۰ کیلو چای، ۱۷۰ کیلو قند و شکر، ۱۰۸ کیلو رب گوجه فرنگی، ۳۵۷ قوطی شیر خشک، ۳۵۰ ثوب البسه، ۱۰ رشته تور ماهیگیری و ۱۰۰ کیلو انواع ماهی را از قاچاقچیان را کشف کنند.

وی با اشاره به دستگیری شش متهم و توقیف پنج دستگاه خودرو که در امر قاچاق مورد استفاده قرار می‌گرفت، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده مرزبانی استان خاطرنشان کرد: قاچاقچیان و مخلان اقتصاد داخلی کشور بدانند مرزبانان با اشرافیت اطلاعاتی کوچک‌ترین تحرکات را در نوار مرزی کشور زیر نظرگرفته و با هرگونه اقدام سودجویانه، قاطعانه برخورد خواهند کرد.

* دستگیری سارقان حرفه‌ای میلیاردی در ارومیه

رئیس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری سارقان حرفه‌ای میلیاردی در ارومیه خبر داد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ صادق شکری در گفتگویی اظهار کرد: در راستای تبیین و عملیاتی کردن اهداف قرارگاه تشدید مبارزه با سرقت و در پی وقوع یک فقره سرقت محموله انجیر با روش مسمومیت در کلانشهر اورمیه، یک تیم مجرب از کارآگاهان اداره سرقت پلیس آگاهی استان تشکیل و مراتب به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان غربی افزود: در این راستا سارقان حرفه‌ای با سه فقره سرقت و کشف اموال مسروقه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان اورمیه شناسایی و دستگیر شدند.

*کشف بیش از ۱۳ هزار قطعه لوازم یدکی قاچاق خودرو در سردشت

فرمانده انتظامی سردشت گفت: با تلاش ماموران انتظامی بیش از ۱۳ هزار قطعه لوازم یدکی قاچاق خودرو به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در یک انبار در این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ بهاری در گفتگویی اظهار کرد: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم قاچاق و پس از کسب خبری در خصوص اینکه شخصی به هویت معلوم در شهرک "نلاس" اقدام به قاچاق کالا می‌کند، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان "سردشت" قرار گرفت.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی و اقدامات فنی پلیس در نهایت محل فعالیت متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی طی عملیات ضربتی، دستگیر و مخفی گاهش مورد بازرسی قرار گرفت.

بهاری اظهار داشت: در بازرسی از انبار ۱۳ هزار و ۷۱۲ قطعه انواع لوازم یدکی خودرو شامل بلبرینگ، دیسک و صفحه، تسمه تایم و سایر اقلام به صورت قاچاق کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 735505 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟