سبزیجات آلوده به آب فاضلاب امحا شود/ با خاطیان برخورد قانونی شود

به گزارش رکنا از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز در نشست شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت‌المال، بااشاره به تخلف برخی کشاورزان مبنی بر استفاده از فاضلاب در آبیاری زمین‌های کشاورزی، اظهار داشت: استفاده از فاضلاب در زمین‌های کشاورزی تبعات سوءبهداشتی را برای جامعه به همراه داشته و این مسئله با سلامت شهروندان ارتباط مستقیم دارد.

وی افزود: در این راستا در جهت پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌های انگلی، روده‌ای و سرطان‌ها برای مصرف کنندگان و در راستای قانون مجازات اسلامی به منظور مقابله با هرگونه تهدید علیه بهداشت عمومی و قانون آئین دادرسی کیفری در راستای صیانت از حقوق عامه، باید به قید فوریت و ظرف ۴۸ ساعت آینده گشت مشترکی تشکیل شود تا نسبت به امحاء مستمر کشت‌های سبزیجات و صیفی‌جات آلوده به فاضلاب اقدام کند.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: به منظور پیشگیری از هرگونه درگیری و بروز مشکلات در راستای امحاء کشت‌های سبزیجات و صیفی‌جات آلوده به فاضلاب، فرماندهی انتظامی شهرستان پشتیبانی انتظامی قاطع بوجود آورده و در صورت بروز هرگونه مقاومت از سوی افراد خاطی برخورد قانونی لازم را انجام دهند.

کرمی یادآورشد: در جهت پیشگیری از کشت مجدد سبزی‌های آلوده به فاضلاب و در نتیجه تخریب مجدد آن‌ها، مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه و جهاد کشاورزی استان تمهیدات لازم را به منظور آموزش کشاورزان در جهت پیشگیری از کشت های مجدد آلوده اجرا کنند.

قبل از خرید و فروش املاک از اداره اوقاف استعلام بگیرید

این مقام قضایی در بخش دیگری از سخنانش به انجام ساخت و سازها در زمین‌های وقفی هم اشاره کرد و گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز در زمین‌های وقفی که می‌تواند بعد از اتمام ساخت و ساز مشکلات عدیده‌ای را برای سازنده فراهم آورد، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نسبت به معرفی مناطقی که به صورت عمده دارای زمین‌های وقفی هستند به شهرداری کل کرمانشاه و شهرداری‌های مناطق هشت‌گانه اقدام کند و هرگونه ساخت و ساز را منوط به استعلام از اوقاف بداند.

وی ادامه داد: اداره کل اوقاف نیز موظف است به منظور پیشگیری از تأخیر در اجرای مجوز ساخت و ساز برای شهروندان، پاسخ استعلام‌های دریافتی را به قید فوریت و ظرف هفت روز به شهرداری مربوطه منعکس کند.

جلوگیری از کشت محصولات پرآب در کرمانشاه

دادستان در ادامه سخنان خود به کاهش نزولات آسمانی و منابع آبی استان اشاره‌ای داشت و تاکید کرد: با عنایت به کاهش چشمگیر نزولات آسمانی در سال گذشته و بهار سال جاری و احتمال ادامه این روند در ماه‌های پیش‌رو که می‌تواند مشکلات عدیده‌ای برای مردم بوجود آورده و در نهایت به بحرانی جدی تبدیل شود، دستگاه‌های ذی‌ربط باید مقابله با کشت‌های پرآب در ماه‌های آتی را در دستور کار قرار داده و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای جلوگیری از کشت‌های پرآب در ماه‌های آینده را انجام دهند.

کرمی در پایان گفت: دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌های استان بر اجرای دقیق مصوبه‌های شورای حفاظت از اراضی و حفظ حقوق بیت‌المال در حوزه قضائی خود نظارت کنند و حمایت‌های قانونی را به انجام رسانند.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 733114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟