سالانه ۱۳٠ میلیارد تومان صرف هزینه درمان و خرید خدمات سلامت می شود

به گزارش خبرنگار رکنا از ایلام؛ دکتر نورالدین رحیمی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسب هفته بیمه سلامت اظهار داشت: طرح ها و اقدامات انجام شده این سازمان در استان با همراهی، همکاری و اطلاعرسانی به موقع و سریع رسانه ها که با یک ادبیات روان و ساده که قابل فهم برای احاد جامعه است انجام و این کار رزشمند قابل تقدیر است.

وی افزود: در هفته بیمه سلامت فعالیت های مهمی از جمله پوشش بیمه همگانی احاد مردم، خرید خدمات سلامت، نظارت بر مراکز طرف قرارداد، تامین منابع مالی برای ارائه خدمات و غیره در دست اقدام است.

۲۳٠ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در ایلام خدمات رایگان دریافت می کنند

مدیرکل بیمه سلامت ایلام ادامه داد: هم اکنون ۳۵٠ هزار نفر معادل ۷۶ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۲۳٠ هزار نفر خدمات رایگان دریافت می کنند.

دکتر رحیمی بیان داشت: بیمه سلامت با ۴۲ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش، ۵۱ درصد جمعیت کشور را زیر چتر حمایتی دارد.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت به عنوان وکیل بیمه شده ها در سطح کشور عمل می کند، گفت: در حال حاضر۴ هزار نیروی انسانی معادل ۶۳ درصد جمعیت کشور در این سازمان به جامعه هدف خدماترسانی می کنند.

سالاانه ۱۳٠ میلیارد تومان صرف هزینه درمان و خرید خدمات سلامت می شود

مدیر کل بیمه سلامت ایلام اضافه کرد: سالانه حدود ۱۳٠ میلیارد تومان صرف هزینه درمان و خرید خدمات سلامت در سطح ۳٠٠ مرکزتشخیصی درمانی استان می شود.

وی یادآور شد: ۹۰ درصد هزینه های بستری بیماران تحت پوشش  و ۷۰ درصد خدمات سرپایی در بیمارستان های دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت و در بخش خصوصی نیز مابه التفاوت بر عهده بیمار است.

رحیمی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۱ میلیارد تومان هزینه بیماران کرونایی در استان پرداخت، در این راستا ۷ هزار پرونده بستری دائم و موقت در سطح بیمارستان ها تشکیل شده است.

وی یاداور شد: هزینه بستری سرپایی هر بیمار کرونای ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و هزینه بستری دائم نیز ۴ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان است.

تمام پرداختی های مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت به صورت الکترونیکی انجام می شود

مدیرکل بیمه سلامت تصریح کرد: تمامی هزینه های مراکز طرف قرارداد، مطلب های پزشکان و بیمارستان ها به صورت الکترونیکی ارسال و پرداختی های بیمه سلامت نیز به همین روال انجام می شود.

وی تاکید کرد: همچنین در راستای شفاف سازی و مدیریت منابع، هزینه های پرداختی بیماران به صورت روزانه رصد می شود.

رحیمی تصریح کرد: برای اولین بار در سال جاری تمام خدمات توانبخشی مددجویان بهزیستی استان در حوزه فیزیوتراپی، کاردرمانی و خدمات مورد نیاز در مراکز بهزیستی استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد.

۳۰ هزار نیازمند در ایلام تحت پوشش بیمه سلامت رایگان می باشند

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار نیازمند در ایلام تحت پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان قرار دارند، گفت: بر اساس مصوبه دولت و مجلس این افراد فقط مجاز به استفاده از  مراکز دولتی بودند که با رایزنی های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی هم اکنون می توانند از خدمات درمانی بخش خصوصی نیز بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت اضافه کرد: ایلام به عنوان استان پایلوت برای یک هزار نفر از بیمه شدگان پزشک خانواده انتخاب نموده و این افراد با مراجعه و در صورت تشخیص پزشک مربوطه به پزشکان متخصص خصوصی ارجاع و معرفی می شوند.

رحیمی عنوان کرد: بیشترین جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در استان ایلام عشایر و روستاییان می باشد که در قالب نظام ارجاع پزشک خانواده به این افراد خدماترسانی می شود.

۳ الی۹آبان ماه با عنوان هفته بیمه سلامت نام‌گذاری شده است.

ایلام، کوثرموسوی

 

کدخبر: 732576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟