گذری بر فعالیت های دبیر هیات رئیسه مجلس/ رشیدی تکیه گاهی برای مردم کرمانشاه

به گزارش رکنا از کرمانشاه، دهم آذرماه سال 1398 روند ثبت نام داوطلبین یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد که پس از پایان مهلت یک هفته ای ثبت نام، 412 نفر در سطح استان و 210 نفر در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه جهت حضور در این انتخابات ثبت نام کردند که نام دکتر محمد رشیدی بیش از دیگر داوطلبین بچشم می آمد.

با آغاز روند تبلیغات، محمد رشیدی 44 ساله با شعار " اقتدار کرمانشاه، حضور جوانان " و با تکیه بر صداقت، دوری از تخریب و توهین، رعایت انصاف و حمایت از دیگر داوطلبین جبهه انقلاب توانست سبک جدیدی از تبلیغات انتخاباتی را به نمایش بگذارد.

وی در تمامی سخنرانی های خود در جمع اقشار مختلف مردم چند حرف مشترک داشت: " وظیفه من ایجاد اشتغال نیست من برای قانون گذاری آمده ام و اگر برای اشتغال به من رای می دهید اشتباه می کنید چراکه وظیفه نماینده قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است/ اتحاد و اقتدار بین اعضای مجمع نمایندگان استان باید بازگردد/ من هیچ گونه تجربه مدیریتی ندارم اما با اتکا بر توان و تلاشم می خواهم باعث آبادانی کرمانشاه شوم ".

همین صداقت و روراستی رشیدی با مردم باعث شد که او با تعداد 57 هزار و 170 رأی بعنوان دومین نماینده راهی مجلس یازدهم شود. در فاصله زمانی پیروزی تا مراسم تحلیف، رشیدی چندین جلسه با اصحاب رسانه، اقشار مختلف مردم، مسئولین، صنوف، تجار و..... برگزار کرد تا بتواند با داشتن اطلاعاتی کامل از مشکلات حوزه انتخابیه وارد مجلس شود.

محمد رشیدی در اولین حضور خود بعنوان نماینده، راهی مجلسی شد که اکثریت نمایندگان آن سوابقی چون وزیر، معاون رئیس جمهور، معاون وزیر، رئیس سازمان، سفیر، استاندار و.... داشتند اما رشیدی بی تجربه خود را نباخت و تلاش کرد تا بتواند به شعار خود یعنی اقتدار کرمانشاه جامعه عمل بپوشاند.

رشیدی که تحصیل کرده رشته کشاورزی بود توانست به کمسیون کشاورزی و سپس کمسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اصل 44 راه پیدا کند. همچنین در فراکسیون قرآن و عترت بعنوان دبیر، فراکسیون رسانه و فضای مجازی بعنوان دبیر و فراکسیون اقتصاد و دانش بنیان بعنوان سخنگو دارای جایگاه باشد. اما......

اما همان روش صداقت، دوری از هرگونه تخریب و نگاه به دو شعار اقتدار کرمانشاه و حضور جوانان باعث شد که رشیدی با رای اکثریت نمایندگان و با حکم دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به عضویت ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که یکی از ستادهای مهم کشور است راه پیدا کند.

رشیدی در همان ماه های ابتدایی مجلس، طرح ملی اصلاح خرید تضمینی محصولات کشاورزی و دامی را به صحن علنی مجلس برد و این اقدام درحالی صورت گرفت که ده ها طرح و لایحه از مجلس قبلی و یازدهم در صف بررسی بودند اما رشیدی از اعتباری که در مجلس بدست آورده بود استفاده کرد تا بتواند این طرح را سریعا به تصویب برساند که در نهایت با رای بالای نمایندگان تصویب و باعث انقلابی در بین کشاورزان و دامداران شد.

وی که اعتبار و جایگاهی در بین نمایندگان کسب کرده بود، مجددا مورد اعتماد آنان قرار گرفت و توانست کرسی دبیر اولی کمسیون تلفیق بودجه 1400 را بدست آورد، کمسیونی بسیار مهم و حساس که نقش مهم و اساسی در بحث بودجه کشور دارد.

رشیدی در این کمسیون با همراهی همکارانش در افزایش حقوق سربازان و معافیت مالی اصناف و.... نقش مهمی داشت که البته نباید نقش مهم و اساسی او در افزایش بودجه کرمانشاه را فراموش کرد چراکه توانست در حوزه های آب، فاضلاب، راه روستایی، بهداشت، علوم پزشکی، محرومیت زدایی و حمایت از تولید، بودجه خوبی را برای کرمانشاه تصویب کند.

با ورود به سال 1400 و انتخابات رئیس و هیات رئیسه مجلس در سال دوم مجلس یازدهم، رشیدی کرسی دبیری هیات رئیسه مجلس را کسب کرد و گویی همان شعار اقتدار کرمانشاه و حضور جوانان او در دوران انتخابات محقق شد.

رشیدی در طی این مدت نیز از حوزه انتخابیه خود غافل نشد و همواره با حضور در بین مردم، سرکشی از روستاها و برگزاری جلسات متعدد با مردم، مسئولین، صنوف و جلسات مستمر با وزرا و مسئولین ارشد کشوری و.... نشان داد که با جوانان کار دشوار نیست.

ایشان در طی یک سال و نیم گذشته با 5 هزار و 745 نفر از اقشار مختلف مردم کرمانشاه بصورت چهره به چهره دیدار داشته، همچنین 283 جلسه کاری با افراد گروه های مختلف ( غیر اداری )، 3 هزار و 841 مورد مکاتبه جهت پیگیری مشکلات شهری و مردم، 157 جلسه کاری با ادارات و مدیران، 285 ساعت جلسه تخصصی با کارگروه های تخصصی و 35 سفر کاری در حوزه شهر، بخش و روستاهای تابعه حوزه انتخابیه از جمله برنامه و اقدامات رشیدی در حوزه انتخابیه خود یعنی کرمانشاه بوده است.

دکتر محمد رشیدی در طی یک سال و نیمی که از عمر مجلس یازدهم می گذرد بارها و بارها نشان داد که می تواند تکیه گاهی نه تنها برای مردم حوزه انتخابیه خود، بلکه برای جمعیت بیش از دو میلیون نفری استان کرمانشاه باشد که می توان گفت بار تمام مشکلات کرمانشاه بردوش اوست.

گزارشی از نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

 

کدخبر: 731505 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟