۲۸ روستای سلماس در دست گازرسانی است

به گزارش خبرنگار رکنا در ارومیه ،

وی درباره پروژه گازرسانی به محور خان‌تختی، اعلام کرد: این محور شامل ۱۰ روستاست که ۵ روستای آن گازدار شده و ۵ روستای باقی مانده تا آخر سال جاری از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

به گفته وی، گازرسانی به این ۵ روستا از ۷۰ درصد پیشرفت برخوردار است.

رئیس اداره گاز سلماس در ادامه به پروژه گازرسانی محور حسبشه و کوزه‌رش که شامل ۱۲ روستاست اشاره کرد و افزود: ۶ روستای این محور تا سه ماه آینده گازدار می‌شوند و ۵ روستا نیز مراحل تغییر پیمانکار را طی می‌کند.

نصرالهی ادامه داد: لوله‌گذاری روستای کوزه‌رش از محور مذکور هم به اتمام رسیده و پس از تزریق گاز محور ینجی، تا آخر سال گازدار خواهد شد.

وی همچنین با اعلام اینکه پروژه گازرسانی به ۶ روستای محور یک سنجی با ۵۲ درصد پیشرفت در لوله‌گذاری در حال اجراست، خاطرنشان کرد: ۵ روستای این محور نیز در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی و اتمام خط تغذیه به محور سنجی، تا پایان امسال قابلیت بهره‌برداری را دارند و یک روستا باقی مانده آن هم در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.

رئیس اداره گاز سلماس درباره پروژه گازرسانی به ۸ روستای محور کتبان نیز گفت: ۳ روستای این محور پیشتر گازدار شده‌اند و ۵ روستا باقی مانده که هم اکنون از ۱۵ درصد پیشرفت برخوردارند در سال ۱۴۰۱ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

نصرالهی یادآور شد: با گازرسانی به این ۲۸ روستا، در مجموع ۲۴۰۷ خانوار آنها از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه، به گازرسانی صنایع این شهرستان نیز اشاره و اعلام کرد: ۲۲ مورد از صنایع سلماس در حال گازرسانی بوده و به طور میانگین از ۸۰ درصد پیشرفت برخوردار بوده و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به مرحله افتتاح برسند.

آذربایجان‌غربی نسرین کریم و 

کدخبر: 730845 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟