به گزارش رکنا از یزد؛ مهران فاطمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور مسئولان مرتبط برگزار شد، اظهار کرد: باید همه تمهیدات لازم برای بازگشایی مجدد مدارس بصورت حضوری پیش بینی شود و در این زمینه توجیه خانواده ها و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان این‌که نزدیک به دو سال است که دانش آموزان از فضای مدرسه دور مانده اند، افزود: در کشورهای توسعه یافته به دلیل کرونا همه صنایع و کسب و کار آنها تعطیل شد اما نظام تعلیم و تربیت آنها تعطیل نشد و این نشان می دهد که آموزش و پرورش در توسعه یافتگی نقش بسیار مهمی دارد.

استاندار یزد با اشاره به این‌که در دوران کرونا بیشترین آسیب به نهادهای آموزشی وارد شده است، گفت: فضای مدارس باید به گونه‌ای مدیریت شود که تعلیم و تربیت کمترین لطمه را بخورد.

رییس شورای آموزش و پرورش استان یزد، حوزه تربیت را اولویت اصلی آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: از ظرفیت سمن ها و نهادهای فرهنگی برای موضوع های تربیتی در مدارس استفاده شود و با استفاده از نظرات مشاوران خبره ، مدیران تربیتی و کارشناسان سابق و فعلی آموزش و پرورش آسیب های موجود در مسیر مباحث تربیتی رفع شود.

وی ادامه داد: اکنون نگاه عمیق فرهنگی در شورای اسلامی فعلی شهر یزد حاکم است و برای نظام تعلیم و تربیت استان فرصتی است تا با جلسه مشترک با شورای شهر تفاهم نامه های بسته شود تا در زمینه مسائل تربیتی مدارس همکاری لازم صورت گیرد زیرا هرگونه هزینه در آموزس و پرورش سرمایه گذاری برای آینده کشور است .

استاندار یزد با تشریح کمبود فضاهای ورزشی مدارس استان گفت: این مسئله زیبنده استان یزد نیست و باید از فضای اطراف مدارس و سالن های ورزشی استان برای کاهش این محدودیت استفاده شود و ورزش و تربیتی بدنی به یک مسئله دست دوم تبدیل نشود.

فاطمی در خصوص مشکلات معلمان خرید خدمت در استان نیز خاطرنشان کرد: هرچند مشکل معلمان خرید خدمت کشوری است و فقط متخص استان نیست اما حدود ۸۰۰ معلم خرید خدمت در این استان وجود دارد که از حداقل دریافتی برخوردارند و این زیبنده نظام تعلیم و تربیت نیست.

وی در پایان تأکید کرد: آموزش و پرورش در این زمینه طرحی تهیه و به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که بسیار با این نهاد همراه و تاثیرگذار هستند، ارائه کنند تا به صورت قانونی این مشکل حل شود و بیش از این شرمنده این قشر زحمتکش نشویم.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 728789 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟