تزانزیت ۶۰۰ هزارتن کالا از گمرکات آذربایجان غربی به خارج کشور

به گزارش خبرنگار رکنا در ارومیه ، توحید آذربد با اشاره به هم مرزی استان با سه کشور خارجی و قرار گرفتن استان در دروازه ورودی ایران به اروپا، افزود: این ظرفیت استان را به یکی از مسیرهای تزانزیتی کشور تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۵۸۹ هزار و ۹۹۵ تن کالا از طریق گمرکات استان تزانزیت خارجی شده است، عنوان کرد: ارزش این کالاها یک هزار و ۹۰۲ میلیون دلار برآور می‌شود.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی از رشد ۱۱ درصدی ارزش کالاهای ترانزیت شده و کاهش ۳ درصدی وزن کالاهای ترانزیت شده از گمرکات استان در این مدت خبر داد و گفت: شیوع ویروس کرونا ترانزیت و صادرات کالا در کشور را تحت تأثیر قرار داده بود اما در ماه‌های اخیر شاهد رشد ترانزیت و صادرات از استان هستیم.

آذربد به آمار ترانزیت داخلی از گمرکات آذربایجان‌غربی هم اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از ۱۰۱ هزار و ۵۴۶ تن با ارزش دلاری ۲۸۷ میلیون دلار ترانزیت داخلی از گمرکات استان صورت گرفته که از نظر وزن ۲۸ درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری نیز ۵۵ درصد افزایش داشته است.

آذربایجان غربی ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه دارد و با دارا بودن ۹ گمرک و ۵ بازارچه مرزی شاهراه ارتباطی ایران به اروپا به شمار می‌رود.

آذربایجان‌غربی نسرین کریم معجنی 

کدخبر: 728338 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟