در حال خروج از وضعیت پیک بیماری هستیم

به گزارش خبرنگار رکنا در ارومیه، جواد آقازاده در گفتگوی خبری اظهار کرد: در سه هفته اخیر تعداد مراجعان به درمانگاه 16 ساعته از چهار هزار نفر در روز به سه هزار و 82 نفر و تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها از 2 هزار و 194 به 2 هزار و 100 نفر کاهش یافته است.

وی افزود: استان در حال خروج از نقطه پیک و وارد شدن به مرحله نزولی است اما این وضع از نظر اپیدمیولوژیک شکننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص روند واکسیناسیون هم گفت: آذربایجان غربی با تاخیر 40 روزه وارد مرحله پیک بیماری شد و متعاقبا هم با تاخیر از این وضعیت خارج می‌شود.

آقازاده خاطرنشان کرد: با عادی‌انگاری وضعیت احتمال ورود موج جدیدی از بیماری وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین با ابراز رضایت از وضع واکسیناسیون اذعان کرد: تا امروز یک میلیون و 800 هزار دوز اول و دوم تزریق شده است و تعداد 9 هزار دوز اول از واکسن اسپوتنیک و دوز دوم این واکسن موجود است، واکسن سینوفارم نیز دوز اول و دوم موجود و واکسن برکت و آسترازینکا دوز دوم در حال تزریق است، در کل به مقدار مورد نیاز گروه‌های هدف واکسن در استان موجود است.

وی گفت: به طور میانگین 58 درصد جمعیت استان واکسینه شده اند که این میزان در ارومیه 67 درصد ولی در برخی از شهرستان‌ها چون پیرانشهر، اشنویه و چالدران کمتر هست.

آقازاده تصریح کرد: دانشگاه جهت رفاه حال مردم از هر گونه امکانات چون افزایش مراکز خودرویی واکسیناسیون استفاده می کند سپس از مردم خواست به تبلیغات غلط در خصوص واکسیناسیون اهمیت ندهند و برای دریافت دوز اول و دوم واکسن خود مراجعه کنند.

وی با اشاره به واکسینه شدن دانشجویان، هیات علمی و فرهنگیان گفت: دانش آموزان هم به تفکیک سنین اعلام شده واکسن خود را دریافت می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ابراز امیدواری کرد که مدارس در وقت مقرر به صورت حضوری باز گشایی شوند.

آقازاده با تاکید بر رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک بیان کرد: با انجام واکسیناسیون می توان از شدت بیماری کاست ولی امکان ابتلا همچنان باقیست.

وی از حضور کارگران فصلی که از استان‌های مختلف جهت برداشت محصول در استان آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند ابراز نگرانی کرد.

آقازاده همچنین به احتمال ورود ویروس لامبدا از کشور ترکیه اشاره کرد و گفت تا به امروز موردی با آلودگی به این ویروس وجود نداشته است.

آذربایجان غربی /معجنی 

کدخبر: 723569 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟