برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان استثنایی نگاهی به جنبه‌ی هنر در عرصه تعلیم و تربیت است

به گزارش رکنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «سیدجواد حسینی» در آئین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان کشور که عصر امروز در باشگاه فرهنگیان واقع در ساری برگزار شد طی سخنانی به صورت ویدئوکنفرانس گفت: این جشنواره برای اولین بار در سطح برگزاری و شرکت با حضور 30 استان کشور در رشته های سرود، نماهنگ، تئاتر، تکنوازی، تکخوانی، پانتومیم، داستان نویسی، کار با چوب، دوزندگی، کار برروی شیشه، نقاشی، گرافیک و سفال برگزار می شود.

وی افزود: در این جشنواره دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در همه سطوح از جمله ناشنوا، کم توان ذهنی، معلول جسمس و حرکتی، نابینا و اوتیسم شرکت کرده اند و داوران ارزشمندی کار داوری آثار را برعهده دارند که در نهایت،برترینهای جشنواره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: فرهنگ زیربنای توسعه جامعه است.در گذشته توسعه را تکنولوژی محور، منبع محور و ثروت محور معنا می کردند اما از دهه 70 و 80 توسعه را انسان محور و فرهنگ محور تعریف کرده اند.به ایم معنی که گسترش فرهنگ و سرمایه های فرهنگی است که می تواند مبنای توسعه جامعه باشد.

وی مهمترین هدف سند تحول بنیادین را تربیت انسان تمام ساحتی خوانده و افزود: یکی از عرصه های مهم تربیت، تربیت زیباشناختی و هنری است که می تواند در تمام عرصه های دیگر نیز نقش آفرینی کند.

دکتر سیدجواد حسینی تصریح کرد: اگر تمام ساحت های تربیتی با ابزار هنری اتفاق بیفتد، از عمق و پایه ی بیشتری برخوردار خواهد شد.امروزه حتی برای درمان نیز از هنر استفاده می شود و هنردرمانی یکی از روشهای متداول درمان بسیاری از بیماریها شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره نگاهی به جنبه هنر در عرصه تعلیم و تربیت به ویژه تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: هنر می تواند مبنای توسعه قرار گیرد و هر بنیانی که بر اساس هنر شکل بگیرد، یک بنیان پایدار خواهد بود.امروزه ارزش گذاری انسانها می تواند بر مبنای نوع نگاه و درک هنری آنها به زندگی و توان هنری آنها باشد.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 723112 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟