اعزام ۲۹۰۰ مبلغ مذهبی درایام اربعین حسینی

 حجت الاسلام ناصر شکریان پیش ازظهر دوشنبه در جلسه کارگروه برنامه ریزی اربعین حسینی ودهه آخر صفر با بیان اینکه خداوند را شاکر هستیم که بار دیگر مقام معظم رهبری از برنامه‌های عزادارای در دهه اول محرم ابراز رضایت کرده‌اند، گفت: در استان مازندران نیز از نظر کمی و کیفی نسبت به دهه اول محرم پارسال، وضعیت خوبی داشته‌ایم.

وی با تقدیر نسبت به رعایت مسائل بهداشتی در عزاداری‌ها توسط هیئت‌های مذهبی گفت: در بیش از ۹۰ درصد برنامه‌ها، مسائل بهداشتی رعایت شده است.

وی گفت: قبل از دهه محرم برخی از مسئولان چنین القا کرده بودند که وضعیت کرونایی شدید می‌شود اما شاهد هستیم به برکت امام حسین (ع) و رعایت مسائل بهداشتی، اوضاع بهتر شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران یادآور شد: در دهه اول محرم امسال دو هزار و ۹۳۹ مبلغ به اماکن مذهبی در استان اعزام شد ولی شاهد برپایی مراسم‌ها در سه هزار و ۵۴۲ مراسم عزاداری در استان بودیم.

حجت الاسلام شکریان با تقدیر از فضای تبلیغاتی ویژه برپایی مراسم‌های مذهبی گفت: اصناف و شهرداری‌ها پای کار آمدند و عزاداری در کنار سواحل و پارک‌ها نیز از دیگر نقاط قوت بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به درپیش بودن مراسم اربعین گفت: اربعین فضا و ظرفیتی را در کشور ایجاد کرده است و باید حال و هوای استان را اربعینی کنیم.

وی برپایی مراسم زیارت اربعین را از جمله برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: لازم است اعضای خانواده در کنار هم با در دست داشتن پرچمی به مناطق برپایی برنامه ممترکز بروند تا شاهد برپایی باشکوه مراسم باشیم.

وی گفت: مراسم اربعین در برخی شهرها از امامزاده به امامزاده یا از امامزاده به مصلی برگزار می‌شود و باید حال وهوای استان را اربعینی کنیم.

حجت الاسلام شکریان، پویش به تو از دور سلام را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: سال‌های قبل از شیوع کرونا بیش از ۳۰۰ هیئت مذهبی از استان به مشهد مقدس اعزام می‌شدند و امسال نیز برای حضور هیئات ها منعی وجود ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران یادآور شد: تاکنون یک سوم هیئات مذهبی مازندران برای حضور در مشهدمقدس در دهه پایانی صفر اعلام آمادگی کرده‌اند.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 722207 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟