کرونا و قربانیان جدید در سمنان

به گزارش خبرگزاری رکنا در سمنان؛ کرونا در شبانه روز گذشته علاوه بر فوت 3 هم استانی دیگر، 360 نفر دیگر را اسیر تخت بیمارستان های استان کرده است.

بنا بر اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان در شبانه روز گذشته تست کرونای ۱۳۸ نفر  در استان سمنان مثبت اعلام شد که از این تعداد، ۸۳ نفر به قرنطینه خانگی رفتند و ۵۵ نفر در بیمارستان بستری اند.

این در شرایطی است که بنا بر اعلام رنگ بندی جدید سامانه ماسک وزارت بهداشت این استان از شرایط قرمز کرونایی خارج شده و به وضعیت غالب نارنجی تغییر وضعیت داده است.

نتیجه این تغییر وضعیت را می توان در  کاهش مراجعات و سبک تر شدن حجم بیماران بستری و راهی شدن 31 بیمار کرونایی دیگر از بیمارستان های استان به منازلشان دید.

البته هنوز ظرفیت قابل توجهی از تخت های بیمارستانی استان به این بیماران اختصاص دارد.

با نگاهی به رنگ بندی کرونایی استان و بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اکنون شهرستان‌های آرادان، سرخه و میامی در وضعیت زرد هستند و شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان، مهدیشهر و گرمسار در وضعیت نارنجی قرار دارند.

با این همه باید به یاد داشته باشیم کرونا همچنان خطرناک است و کشته می گیرد و تصور کم شدن خطر بیماری می تواند در روزهای پیش رو تاوان سنگینی به دنبال داشته باشد.

حسن رستم زاده/ سمنان

 

کدخبر: 722032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟