نام سرعین برای هر مدیری وسوسه انگیز است

به گزارش خبرنگار رکنا در اردبیل، شاید کمتر کسی باشد که مدرک کارشناسی نداشته باشد و دلش نخواهد شهردار سرعین باشد !

بدون شک در هیاهوی این روزهای انتخاب شهردار سرعین هیچ شکی نیست که نام های متعددی به گوش نرسد و با وجود کانال های تلگرامی متعدد نام های جدید و خوش آتیه ای نیز مطرح نشود .

شهرداری سرعین بعد از شهرداری مرکز استان همیشه حاشیه داشته و خواهد داشت و این طبیعی است که زمان انتخاب شهردار گزینه زایی افراد حاشیه نامزدهای شهردار هر روز بیشتر از دیروز باشد .

ظرفیت های گردشگری شهر سرعین علیرغم کارهای عمرانی بیشتر حالت پلکان آسانسوری عمل می کند چرا که شهردار این شهر اگر کمی زرنگ باشد بعد از شهردار سرعین باید منتظر میز بزرگتری در جایگاهی بالاتر باشد چنانچه در سالهای ماضی این اتفاق برای چهره های کمتر شناخته شده افتاده است و طبیعی است که این اتفاق برای دیگران بیفتد مگر اینکه خود شخص پایش را کج بگذارد .

شهر توریستی سرعین محور اول چرخ اقتصاد گردشگری استان را دارد این یعنی تفکر گردشگری فرد باید بیشتر از دیگر حسن مدیریتی فرد داشته باشد ،اضافه میکنم نبود نگرش این خصیصه در مدیریت های گذشته چالش های عجیب و غریب ۱۳ هزار واحد مسکونی خالی ،عدم تفرجگاه ها ،موزه و امکانات جانبی شهر برای جذب گردشگر و مهم تر از آن بالا بردن اقتصاد پایدار شهرداری سرعین را موجب شده و درگیری ماسه و سیمان بازی شهرداری امروز سرعین در تحقق بودجه بیست درصدی در شش ماه اول گردیده که متاسفانه نبود مطالبه گری شهروندان نیز درد بیشتری را برای دلسوزان شهر ایجاد می کند .

نبود برنامه فکری قالب گردشگری در شهردار سرعین و متاسفانه عدم تخصص گرایی افراد پرسنل شهرداری نیز نمک بر زخم ستون های توسعه این شهر را فراهم کرده است .

پس با این مقدمه ضمن تشکر بابت ذهنیت خوب انتخاب شهردار انتخابی قبلی امیدواریم ذهنیت شورای شهر به جای افکار کوچک بلند پروازانه ،ایده پرداز،اقتصادی و هنرمندانه معطوف شود چرا که حل مشکلات شهری و در کل مسائلی که باید سالها پیش حل می شد و حضور مدیران ضعیف و قالب شده به بدنه شهرداری امروز سرعین را به این شکل در آورده که با حضور یک میهمان ناخوانده به نام کرونا درمانده شده و نه تنها مردم آن را درگیر کرده بلکه خود شهرداری را ضعیف کرده که انگار هیچ محصولی جز واحد اقامتی برای گردشگران مهیا نساختیم .

پس در واقع شورای شهر مقتدر را با شهردار قوی تر نیاز داریم چرا که انتخاب ضعیف شهردار باعث می شود که شورای شهر هر چند خوش فکر و دلسوز نمره قبولی نگرفته و باز هم مشروط شود

سالهای پیش در یادداشتی تاکید کردم لطفاً از شن و ماسه خارج شوید و باز هم هر شهرداری که به این شهر می آید انگار جز شن و ماسه کاری در توان ندارد نمیدانم مقصر این کم محلی به موارد دیگر در قالب طرح های که زمینه ساز تولید ثروت برای شهرداری و شهر می شود را می گیرد ،کیست!

به هر حال خیلی طبیعی و عادی است که کسانی که مدرک کارشناسی دارند دلشان بخواهد شهردار سرعین باشند و نام ها نیز بیشتر باشد چرا که صندلی شهرداری سرعین دلچسب است و دادن این میز به کسی که فقط با لابی و فضاسازی روی آن می نشیند خیانتی است که قطعا هیچ شخصی که دلش برای خاک این شهر می سوزد و عرق دارد قابل بخشش نخواهد بود .

در پایان یادداشت که به بهانه ظهور نام های جدید و گمنام در جایگاه نامزد شهردار سرعین بهانه ای شد تا دست به قلم شوم چرا که این خیلی طبیعی است که برای سرعین اسم ها زیاد باشد ولی چیزی که مهم است شورای شهر سرعین است که مطمئنا به خاطر آینده شهر و اعتبار نام سرعین حتما نامی را انتخاب خواهند کرد که هم اعتبار شهر را بالا ببرد و فردا نام خود نیز در کنار شهردار سرعین جلوه زیبایی داشته باشد در واقع پاسخگوی مطالبه مردم خواهند بود چون زمان آنقدر سریع  می گذرد که نفهمی چه شد که به پایان آمد .

هر چه باشد سرعین شهر گردشگری است و کاندیداهای تصدی شهرداری  به هوای گردش هم که شده سری به ساختمان شورای شهر خواهند زد...

یادداشت:امین مولاخواه

photo_2021-09-17_13-06-28

 

کدخبر: 721224 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟