دبیرستانی قدیمی و بلااستفاده در تنکابن به مرکز گردشگری ارگانیک تبدیل شد

به گزارش خبرنگار رکنا:؛ دبیرستان آیت لزربن از توابع تنکابن که سالها بلااستفاده بود با تدبیر آموزش و پرورش این شهرستان به مرکز گردشگری ارگانیک تبدیل شد.
 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در بازدید از این مرکز گردشگری گفت: فضاهای بلااستفاده خوبی در آموزش و پرورش استان داریم که دارای ظرفیت‌های بالایی برای تبدیل به احسن شدن و کمک به توسعه پایدار، اشتغال جوانان و ایجاد درآمد پایدار هستند.
وی با اشاره به تبدیل تعدادی از مدارس بلااستفاده استان به مراکز بوم‌گردی افزود: این آمادگی در آموزش و پرورش مازندران وجود دارد تا اینگونه فضاهای بلااستفاده را برای تبدیل به احسن شدن، در قالب اجاره در اختیار سمن‌ها و مراکز دانش بنیان قرار دهیم.
علیرضا سعدی پور خاطرنشان کرد: کار مطالعاتی شرکت پیمانکار از سه سال پیش تحت نظارت وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی بر مبنای کشاورزی ارگانیک و موضوع نوپدید گردشگری ارگانیک آغاز شد، و هم اکنون این شرکت در حال ارائه خدمات به همشهریان غرب استان می باشد و در آینده نزدیک پروژه های گردشگری سلامت را نیز در دستور کار دارد.
شایان ذکر است این مرکز گردشگری، با تکیه بر ایجاد مراکز تولید و کشاورزی ارگانیک و تجاری سازی توانمندی‌های روستائیان، به آموزش و ترویج فرهنگ گردشگری ارگانیک در غرب استان می‌پردازد.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 721135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟