اهمیت توجه به محدودیت های پایانه مرزی باجگیران قوچان

به گزارش خبرنگار رکنا از خراسان رضوی، علی آذری در این نامه آورده است: شهرستان قوچان با قرارگیری در یک مرکز چند ضلعی شهرهای مهم منطقه چون مشهد، نیشابور، بجنورد، سبزوار و عشق آباد پایتخت ترکمنستان بعنوان استراتژیک ترین شهر منطقه از دیرباز تا امروز شناخته می شود.

وی در ادامه گفته است: گمرک باجگیران زمانی بعنوان دروازه طلایی ارتباط ایران با آسیای میانه معروف بود که متاسفانه امروز در سکون و سکوت غم انگیزی فرو رفته است.

آذری ضمن درخواست پیگیری و ارتفاع مشکلات از وزیر امور خارجه در حوزه پایانه مرزی تصریح کرده است: فاصله کوتاه میان باجگیران و عشق آباد همچنین توسعه بازارچه مرزی و اعطای تسهیلات ترغیبی به کشور همسایه جهت حضور فعال در این بازارچه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان توجه ویژه به صادرات و واردات جهت جبران افت مبادلات موجود ادامه داد: حل اختلافات گازی بین دو کشور که منجر به تشکیل پرونده در محاکم بین المللی شده و ممنوعیت های یک طرفه را بهمراه داشته است.

نماینده مردم شهرستان های قوچان و فاروج ضمن پیگیری پیشنهاد طلایی کشور ترکمنستان مبنی بر ایجاد منطقه آزاد تجاری در باجگیران،  خواستار ایجاد یک شعبه از کنسولگری در این شهر جهت رونق منطقه شد.

این نامه با شرحی مشابه در مرداد ۱۳۹۹ تقدیم وزیر سابق امور خارجه کشور شد که هیچ پاسخی به آن داده نشد و مراتب تکدر خاطر ۲۵۰ هزار نفر از مردم شهرستان های قوچان و فاروج را از وزارتخانه مزبور فراهم ساخت.

کدخبر: 720696 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟