همیار مشاور، تشکیلاتی مدرن در مدارس کشور است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «محمد شعبانی» در آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی همیار مشاور که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مجازی شربت‌دار سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی و شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش و همچنین مدیران کل استانها برگزار شد، همیاران مشاور را تشکیلاتی مدرن و جدید در مدارس کشور خوانده و گفت: این طرح در دهه 80 استارت خورد و پس از طی کردن فراز و نشیب های مختلف به طرحی ملی تبدیل شد و امسال سومین متوالی است که به صورت طرحی ملی اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه در دو دوره قبلی دبیرخانه این طرح ملی در مازندران مستقر بوده و در سال سوم نیز در همین استان به فعالیت خود ادامه خواهد داد افزود: به دنبال ایجاد ساختاری جدید در این تشکیلات هستیم. در رابطه با لباس، کارت شناسایی، آئین نامه، سرود و ...ایده هایی داریم که در قابل یک کتاب جامع تدوین شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران از عضویت 100 هزارنفری دانش‌آموزان در این طرح ملی خبر داده و گفت: بیش از 52 هزار نفر از همیاران مشاور عضو کانال کشوری همیار مشاور در شبکه شاد هستند.

وی اذعان داشت: زیست بوم جدید و چالشهای آن، نقش همیاران مشاور را برجسته کرد و آموخته های این دانش‌آموزان در عبور از بحرانها، کنترل استرس و حل مسئله به خودشان کمک شایانی کرد و این دسته از دانش‌آموزان توانستند به همسالان خود نیز کمکهای قابل توجهی داشته باشند.

شعبانی تصریح کرد: پس از فراخوان دومین جشنواره ملی همیار مشاور، بیش از 5000 اثر در قالب موضوعات مختلف به دبیرخانه رسید که همه آثار از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به موضوعی از موضوعات آسیبهای اجتماعی پرداخته اند.

وی خاطرنشان کرد: پس از داوری آثار، در نهایت تعداد 65 همیار مشاور و 24 مشاور را بعه عنوان منتخبین کشوری اعلام کرده و لوح تقدیر و تندیسهای آنان را به ادارات کل استانهای محل سکونتشان ارسال کردیم. از این رو هم اکنون در همین برنامه مجازی در استانهای خود تجلیل خواهند شد.همچنین هدایای نقدی این منتخبین نیز در اسرع وقت به حسابهایشان واریز خواهد شد.

شایان ذکر است همیاران مشاور مازندرانی در این جشنواره حائز 9رتبه برتر کشوری شدند و 4 تن از مشاوران مازندرانی نیز جزو برگزیدگان این جشنواره ملی بودند که در همین مراسم از آنها قدردانی شد.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 720512 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟