تاکید بر شفافیت مالی در شهرداری اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در مراسم معارفه شهردار جدید اردبیل اظهار کرد: حاکمیت سیستم شفافیت مالی در شهرداری یکی از ضرورت هاست که باید به آن توجه کافی داشت چرا که مدیریت شهری در عین حال که نقشی خطیر در جامعه سازی دارد به همان اندازه در پویایی جامعه شهری و تقویت مدیریت شهری دخیل است.

وی با اشاره به قطع امضا‌های طلایی در این نهاد اجتماعی افزود: پاکسازی این نهاد از هر گونه باج دهی، باج گیری، رشوه و خیانت‌های متداول ناشی از تعاملات درون و برون سازمانی پیش نیاز موفقیت شهرداری اردبیل در عرصه خدمت به مردم است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل فروش اراضی شهری به تعاونی‌ها را خیانتی علنی به مردم و جامعه شهری اردبیل عنوان و تصریح کرد: مسئولان مربوطه هر چه سریع‌تر وارد عمل شده و جلوی فروش شهر به تعاونی‌ها را بگیرند چرا که در صورت عدم مدیریت این مسئله در آینده بحران و تنش‌های جدی اردبیل را تهدید خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر در تأمین منابع مالی دچار مشکل هستید باید این منابع از شاخه‌های دیگر تأمین شود چرا که با فروش شهر نمی‌توان شهر و جامعه شهری را مدیریت کرد.

تاکید بر توسعه فضای سبز شهری

آیت الله عاملی گفت: توسعه فضای سبز یکی از دغدغه من است چرا که اگر با هواپیما بر فراز برخی استان‌های کشور قرار گیرید خواهید دید که لکه سبزی در برخی استان‌ها دیده نمی‌شود و این دقیقاً همان معضلی است که جامعه شهری را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: در کشور‌های اروپایی شهر مابین فضای سبز ساخته می‌شود، اما در کشور ما شاهد هستیم که با بی رحمی به طبیعت سالانه سرانه فضای سبز به حد چشمگیری کاهش می‌یابد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین به چند طرح پیشنهادی افزایش سرانه فضای سبز اشاره و بیان کرد: طرح‌های توسعه فضای سبز در برخی شهر‌های کشور از جمله باغ ایرانی شیراز نمونه‌ای از این طرح هاست که با موفقیت در اجرا سهم بسزایی در آبادانی شهر داشته است.

گسترش معماری رومی خطری جدی برای معماری اصیل ایرانی است

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت خیابان‌ها و معابر عمومی شهری اردبیل اشاره و تاکید کرد: وضعیت آسفالت معابر افتضاح بوده و برای ساماندهی آن باید از ظرفیت دستگاه‌های همکار در کنار شهرداری اردبیل بهره‌مند شد که می‌توان در این راستا از ظرفیت اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز بهره‌مند شد.

آیت الله عاملی به ضرورت بازگشایی اطراف بقعه شیخ صفی نیز تاکید و اضافه کرد: در این محوطه باید معماری خاصی پیاده سازی شده و تندیس‌هایی که بیانگر گذشته ما باشد باید ساخته و نصب شود.

وی از گسترش معماری رومی ابراز نگرانی کرد و گفت: معماری رومی در حال گسترش است که باید برای آن چاره‌ای اساسی اندیشید و در نقطه مقابل معماری خاص هر شهر را که معرف هویت آن است به کار بست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ساماندهی میدان سرچشمه اردبیل به عنوان یکی از میادین اصلی شهر باید در اولویت برنامه‌های شهرداری باشد که در کنار مواردی این چنین در مرکز شهر می‌بایست به زیباسازی ورودی شهر نیز التفات داشت.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: خطاب من آن دسته از مسئولانی است که قدرتی در دست دارند، اما در استفاده از این قدرت خساست می‌کنند چه بسا که بسیاری از مشکلات شهری ما با این قدرت‌ها رفع می‌شود.

ساخت و ساز بی رویه در حومه شورابیل خطری جدی برای شهر اردبیل 

آیت الله عاملی ساخت و ساز بی رویه در حومه شورابیل را خطر جدی دانست و افزود: مسئولان شهری جلوی ساخت و ساز در اطراف شورابیل را بگیرند و در کنار آن به توسعه امکانات رفاهی، تفریحی و گردشگری توجه داشته باشند.

وی همچنین به ضرورت توسعه ناوگان عمومی و جلوگیری از تک سرنشینی خودرو‌ها تاکید و تصریح کرد: هزینه‌های هنگفت را نه صرف فساد‌های مالی و پروژه‌های کم اهمیت که صرف سلامتی مردم کنید که در همین راستا توجه به فرهنگ سازی در حوزه حفظ محیط زیست بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه اردبیل حفظ عدالت در توسعه شهری را دغدغه خود طرح کرد و یادآور شد: خدمات و شهرسازی باید به حاشیه شهر‌ها کشانده شده و موجب آبادانی این مناطق شود که بی شک در این راستا استفاده از خرد جمعی و دانشگاهیان و عضویت آنان در یک جمع افتخاری برای ارائه ایده می‌تواند کارساز باشد.

 

کدخبر: 719839 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟