خرید بیش از 62 هزار تن محصولات کشاورزی از ابتدای سال جاری

به گزارش رکنا از رشت، مهندس عباس جعفرپور با اعلام این خبر گفت:در جریان خریدهای تضمینی- مباشرتی گندم توسط شبکه تعاونیهای تحت نظارت این مدیریت، از ابتدای سالی 1400 تاکنون تنها طی خریدتضمینی- مباشرتی؛ میزان 242 تن محصول گندم به ارزش بالغ بر 12 میلیارد ریال، ازگندمکاران گیلانی خریداری گردیده است .

وی همچنین درزمینه اجرای طرح های خرید و فروش توافقی محصولات کشاورزی و دامی کشاورزان و دامداران گیلانی نیز اعلام داشت در طول مدت یادشده؛ مقدار 17 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی به ارزش 2622 میلیارد ریال توسط شبکه گستردهی تعاونیهای روستایی، کشاورزی، تولید روستایی و اتحادیه های مربوطه شهرستانی و استانی از تولیدکنندگان محصولات مختلف خریداری شده که ازجمله آنها می توان به 2326 تن انواع گوشت سفید و قرمز به ارزش 514 میلیارد ریال و 12 هزارتن شیر به ارزش 514 میلیارد ریال اشاره کرد.

مدیر تعاون روستایی استان گیلان درباره عملکرد تعاونیها در چرخه خریدوفروش توافقی محصولات کشاورزی و دامی افزود که برنج، شلتوک برنج، دانه ذرت، جو، سبوس، کنجاله سویا، سایرمحصولات ... به میزان هزار 30 تن و به ارزش 2290 میلیارد ریال نیز از کشاورزان خریداری شده است.

وی در مورد اجرای خرید حمایتی پیله ابریشم نیز گفت: امسال برای سومین سال پیاپی با هدف حمایت از صنعت نوغانداری، با تلاش شبکه تعاونی روستایی استان، خرید توافقی پیله ابریشم صورت گرفته و با حضور تعاونی ها در این حوزه، مقدار 2 تن پیله به ارزش اقتصادی 2/8 میلیارد ریال از نوغانداران شهرستانهای رشت، لاهیجان، سیاهکل و شفت خریداری گردیده است.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 719730 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟