داروی رمدسیویر در ابتلا به قارچ سیاه تاثیری ندارد

به گزارش خبرنگار رکنا از خراسان رضوی، حمیدرضا ریحانی مدیرگروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: بیماری قارچ سیاه عمدتا در افرادی بروز پیدا می‌کند که عوامل مستعد کننده و زمینه‌ای برای بروز این بیماری را داشته باشند. هنوز دلایل مشخصی مبنی بر تاثیر مستقیم دریافت رمدسیویر در بروز این بیماری و یا کاهش سطح ایمنی بدن وجود ندارد.

وی افزود: قارچ سیاه عمدتا در افرادی با سطح ایمنی پایین نظیر بیماران مبتلا به دیابت که قند خون بالا و کنترل نشده دارند و مقادیر بالای کورتون، مانند دگزامتازون و یا پردنیزولون دریافت کرده اند، بیشتر دیده می‌شود. اما این بدان معنا نیست که هر فردی که دیابتی است یا کورتیکواستروئید دریافت کرده به قارچ سیاه مبتلا شود.

مدیرگروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره به ترس بیماران کرونایی و مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی، ادامه  داد: نخستین قدم موثر در درمان کرونا مراجعه به مراکز درمانی سرپایی با بروز اولین علائم بیماری است. رئیس هیات مدیره انجمن طب اورژانس شاخه خراسان گفت: اکثر بیماران مبتلا به کرونا دچار بیماری خفیف تا متوسط می‌شوند که با استراحت کافی و استفاده از دارو‌های ساده درمان خواهند شد.

ریحانی در خصوص استفاده صحیح از کپسول‌های اکسیژن در درمان بیماران کرونایی در منزل، بیان کرد: استفاده از این کپسول‌ها در منزل، مستلزم رعایت نکات ایمنی است. حمل و نقل کپسول‌ها باید با دقت انجام شود، کپسول در معرض حرارت و شعله قرار نگیرد، قراردادن کپسول در نزدیکی آشپزخانه خطرناک و استعمال دخانیات در جوار کپسول‌ها فوق العاده خطرناک خواهد بود و البته از همه مهمتر اینکه اکسیژن تراپی باید مثل مصرف یک دارو با تجویز دقیق پزشک صورت گیرد و استفاده نامناسب و بیش از اندازه و در دوز بالا می‌تواند حتی برای بیمار مضر هم باشد.

کدخبر: 719699 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟