دانشگاه فرهنگیان در پی تربیت معلمانی در تراز جمهوری اسلامی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ "منصور اردستانی" مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش با همراهی سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، اسلامی و دابویی روسای پردیس دانشگاههای فرهنگیان استان، سهرابی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش و جوادی بورا معاون دانشگاه فرهنگیان استان، صبح امروز از مراحل مصاحبه پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان در نوشهر بازدید کرد.
اردستانی در این بازدید اظهار کرد: فرایند مصاحبه از پذیرفته شدگان اولیه کنکور برای دانشگاه فرهنگیان، اولین قدم برای تربیت معلمانی در تراز جمهوری اسلامی ایران است.
وی با اشاره به حساسیت گزینش افراد برای ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان گفت: گزینشگران و مصاحبه کنندگان دانشگاه فرهنگیان به جهت انتخاب افراد شایسته برای حرفه معلمی، پاسبانان حرمت، جایگاه و مقام معلمی هستند.
مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شرایط باید طوری باشد که هرکسی با هر توان علمی نتواند وارد آموزش و پرورش شده و به مقام معلمی نائل شود، از این رو کار مصاحبه گران بسیار حساس است.
این مقام مسئول یادآور شد: تمام ارکان جامعه دریافته‌اند که برای پیشرفت مملکت باید به تعلیم و تربیت پرداخت و جایگاه معلمی را ارتقا بخشید و پاس داشت.
شایان ذکر است از میان ۹۴۴ پذیرفته شده اولیه برای مصاحبه، تعداد ۱۱۳ نفر از پذیرفته شدگان شهرهای محمودآباد تا رامسر، در نوشهر مورد مصاحبه قرار گرفتند که در مجموع در سطح استان ۶۲۰ نفر در مصاحبه پذیرفته شده و به دانشگاه فرهنگیان راه خواهند یافت.
در حال حاضر ۳۴۰۰ دانشجو معلم در ۱۳ رشته کارشناسی و ۵۰ دانشجو معلم در یک رشته کارشناسی ارشد در شش مجموعه پردیس خواهران و برادران ساری، قائمشهر، آمل، بابل و نوشهر در حال تحصیل هستند.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 718193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟