توسعه ماهیان خاویاری در رودخانه‌های خلخال

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ معاون اداره کل شیلات وآبزی پروری استان اردبیل در نشستی کاری با سرپرست فرمانداری خلخال گفت: با توجه به وجود ۱۸ رودخانه فصلی و دائمی در این شهرستان، مطالعات توسعه ماهیان خاویاری در این منطقه آغاز شده است.

شمس الدین احمدی، از استعداد آبی منطقه گردشگری «اندبیل» و «ازناو» برای استحصال بیش از صدها تن ماهی سرد آبی با توسعه اشتغالزایی در خلخال خبر داد و افزود: رودخانه «قزل اوزن» به طول ۹۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی خلخال، بیشترین ظرفیت برای تولید و پرورش ماهیان خاویاری در استان اردبیل را دارد.

وی گفت: این رودخانه به طور طبیعی محل زیست ماهیان خاویاری است و با توجه به ظرفیت‌های موجود در اطراف آن برای راه اندای مراکز پرورش این نوع ماهی، می‌توان در آینده، خلخال را به یکی از قطب‌های تولید ماهیان خاویاری استان اردبیل تبدیل کرد.

معاون اداره کل شیلات و آبزی پروری استان اردبیل خاطرنشان کرد: مجموع تولید ماهیان گرمابی و سردآبی در شهرستان خلخال حدود ۳۵۰ تن در سال است که برای افزایش این میزان به بیش از ۹۰۰ تن، هدف‌گذاری شده است.

سالیانه ۳۰۰ تن ماهی سردآبی از ۱۲ استخر و مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلا و ۵۰ تن ماهی گرمابی از مزارع کشاورزی شهرستان خلخال تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

مسعود یگانه سرپرست فرمانداری خلخال هم در این نشست گفت: از متقاضیان اجرای طرح های شیلاتی برای اشتغال زایی جوانان در این حوزه حمایت می‌کنیم.

 

کدخبر: 718111 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟