تولید روزانه چهارهزارتن سیمان در شهرکرد

به گزارش خبرنگار رکنا در شهرکرد؛رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بعد از وقفه در روند تولید سیمان پس از آتش‌سوزی کارخانه سیمان شهرکرد، اکنون این کارخانه وارد مدار تولید شده است وروزانه چهار هزار تن محصولات خود را به بازار عرضه می‌کند.

سجاد رستمی تاکید کرد:این میزان بیشتر از نیازبازاراستان است و براساس پیش بینی ها تا هفته آینده خلأ بازار سیمان رفع و وارد تعادل می‌شود.

وی افزود:متاسفانه درروزهایی که سیمان به‌علت مشکل با کمبود مواجه شد، برخی متخلفان از این فضا سوءاستفاده کردند و قیمت سیمان را تا ۲ برابر در بازار بالا بردند و گران‌تر به افراد نیازمند فروختند.

رستمی تصریح کرد:اکنون قیمت هر تن سیمان پاکتی مقابل کارخانه چهار میلیون و ۸۵۰ هزار ریال و هر تن سیمان فله سه میلیون ریال است.

رستمی ابرازامیدواری کرد:با احتساب کرایه حمل و نرخ مصوب، سیمان به همان نرخ مصوب ۲ ماه قبل بازگردد و به‌دست مصرف کننده برسد.

مدیرعامل کارخانه سیمان شهرکرد نیز گفت: این کارخانه سالانه افزون‌بر یک میلیون تن سیمان و روزانه سه هزار و ۳۰۰ تن کلینکر تولید دارد.

وی گفت: با راه‌اندازی خط تولید کارخانه سیمان شهرکرد، اکنون فقط نیاز بازار استان تامین می‌شود و پس از اشباع، مازاد آن به سایر نقاط کشور منتقل خواهد شد.

رستمی با اشاره به مشخص بودن قیمت سیمان در بازار گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از طریق تشدید بازرسی‌ها نسبت به برخورد جدی با دلالان و واسطه‌ها در بازار سیمان اقدام می کند.

مدیرعامل کارخانه سیمان شهرکرد هم تاکید کرد: مشکلات کارخانه سیمان شهرکرد از حدود ۲ ماه قبل به‌ دنبال سهمیه‌بندی برق و الزام به فعالیت با ۱۰ درصد ظرفیت شروع شد که به‌علت قطع و وصل برق و بروز مشکل در کانال و کابل‌های برق یک ماه، مشکل تولید بروز کرد.

حسن رضایی افزود: در این مدت برابر نیمی از ظرفیت فروش، از محل ذخیره‌سازی سیمان در کارخانه سیمان شهرکرد تامین شد و اکنون خوشبختانه این مشکل با تلاش نیروهای این کارخانه رفع شده است.

رضایی تصریح کرد: ۵۰ درصد تولید کارخانه سیمان شهرکرد در داخل فروخته و ۵۰ درصد در خارج از کشور مانند صادرات به عراق، امارات، عمان و آفریقا عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اجباری شدن حضور کارخانه‌های تولیدی و شرکت‌های اقتصادی در بورس یاداور شد: کارخانه سیمان شهرکرد در بورس پذیرش شده و منتظر تایید است.

رضایی اظهار داشت: خرید و فروش سیمان در بورس، قیمت‌های معامله را شفاف و دست دلالان و واسطه‌ها در بازار این محصول قطع می‌کند.

مردادماه تغییر ولتاژ برق در یکی از پُست‌های کوره سیمان کارخانه سیمان شهرکرد باعث بروز آتش‌سوزی در یکی از مشعل‌های کوره شده بود.

مصیبی دهکردی_ شهرکرد

کدخبر: 717364 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟