اشد مجازات درانتظار قاچاقچیان قطع و حمل چوب آلات جنگلی در گلستان

به گزارش رکنااز گرگان؛ رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان  رامیان   از اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق چوب آلات جنگلی و فرآورده های چوبی در استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ارزش جنگل های هیرکانی، حفاظت و حراست از این میراث طبیعی ضرورت دارد.

یدالله رجبلو  با هشدار جدی به قاچاقچیان و متخلفان قطع و حمل چوب آلات جنگلی گفت: به استناد ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع ، قطع و حمل هر نوع چوب درخت جنگلی جرم بوده و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

او، با اشاره به اهمیت حفاظت از گونه های ارزشمند گیاهی در استان گلستان  بیان کرد: جنگل های استان گلستان  حفاظتی بوده و هرگونه برداشت از این جنگل ها به هر نحو جرم محسوب می شود .

رجبلو ، تصریح کرد: افراد سودجو درختان ارزشمند جنگلی را با هدف تبدیل به زغال قطع می نمایند که علاوه بر آسیب جدی به اکوسیستم و نابودی زیستگاه حیات وحش ، روند بیابانی شدن را به خصوص در مناطق جنوبی استان تشدید می کند.

وی گفت : طبق ماده 42 تهیه چوب و هیزم و ذغال و بریدن و ریشه‌کن کردن درختان و نهال‌ها در منابع ملی شده و متعلق به دولت و همچنین در توده‌های جنگلی‌بدون موافقت کتبی سازمان جنگلبانی ممنوع است این قبیل فرآورده‌ها به نفع سازمان جنگلبانی ضبط می‌شودو متخلف به پرداخت ویا به حبس تأدیبی محکوم خواهد شد.

ریس اداره  منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامیان  ، ادامه داد: با حمایت های بی دریغ دستگاه قضایی دست سودجویان و متخلفان از جنگل های استان کوتاه و روند تخلفات در عرصه های منابع طبیعی کاهش یابد.

وی از مردم خواست نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان را در امر مقابله با قاچاق چوب همراهی کنند و یادآور شد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اراضی ملی و یا حمل غیرمجاز چوب آلات جنگلی با سامانه های امداد جنگل و مرتع به شماره های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس بگیرند.

 

 

کدخبر: 716950 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟