هشدار  وزش تندباد و کاهش دما در گلستان

نوربخش داداشی در گفت و گو با خبرنگار رکنااظهار داشت: پیامد این رخداد جوی ابتدا  بصورت وزش باد شدید بین ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت ظاهر شده و بدنبال آن افزایش ابر رعد و برق و بارش رگباری باران و کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتی گراد رخ خواهد داد.

وی افزود: در اثر این رخداد  اهالی شمالی استان با  گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا  مواجه خواهند شد.

داداشی تصریح کرد: در مدت زمان فعالیت این سامانه در استان ارتفاع امواج در نقاط فراساحلی به یک متر می رسد که نتیجه آن ناایمن شدن دریا برای فعالیت ماهیگیران است.

حدود ۲۰ مزرعه پرورش ماهی در قفس در نقاط فراساحلی گلستان دایر است و قریب به ۲ هزار فروند قایق در دریای خزر و خلیج گرگان به ماهیگیری و فعالیت های مرتبط با گردشگری مشغولند.

وی ادامه داد: هوای فعلی استان تا ظهر جمعه هوای استان پایدار و تا ظهر جمعه۱۲ شهریور دمای بیشینه هوا نسبت به روزهای قبل ۲ درجه افزایش خواهد داشت.

گلستان ۱۱ ایستگاه سینوپتیک، ۲۱ ایستگاه اقلیم شناسی، ۸۱ ایستگاه باران سنجی، ۲۶ ایستگاه خودکار، ۱۳ ایستگاه باران سنجی بر خط، یک ایستگاه جاده‌ای (خوش ییلاق)، یک ایستگاه جو بالا، یک سامانه کت وان (فرودگاهی)، دو سامانه پایش گرد و غبار، دو سامانه تشعشع سنجی (اینچه برون و مراوه تپه) و یک سکوی دریایی و در مجموع ۱۶۱ سامانه و ایستگاه دارد

استان گلستان واقع در شمال کشور دارای تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه خشک و خشک و گرم و سرد می باشد که بارندگی آن از ۱۵۰ تا ۸۵۰ میلی متر متغیر و موقعیت طبیعی این استان شامل کوهستان های مرتفع، دشت هموار، مناطق پست، شوره زار، جنگل، مرتع و دریاست.

در گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر در ۳۳ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا سکونت دارند که از طریق کشاورزی و دامپروری تامین معاش می کنند.


گرگان/میلاد زواریی

کدخبر: 716923 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟