برنامه‌های مدیریت شهری در دوره جدید

به گزارش رکنا ازاراک،برنامه‌های مدیریت شهری در دوره جدید شامل سه دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است که به صورت متوازن و متعادل دنبال خواهد شد.

دکتر جعفرپور سرپرست شهرداری اراک بیان داشت: در برنامه‌های کوتاه مدت، اولویت مدیریت شهری رفع معضلات و موانعی است که شهروندان در شهر با آن روبرو هستند به طور مثال رفع سد معبر که ساماندهی حمل و نقل و بهبود سیما و منظر شهری را به دنبال دارد؛ به این منظور ایجاد بازارچه‌های میوه و تره بار با قیمت ارزان و جمع آوری خودروهای فروش میوه و تره بار از مرکز شهر را می‌توان از جمله اقدامات پیش بینی شده‌ای دانست که به صورت فوری رقم خواهد خورد.

دکتر جعفرپور خاطر نشان کرد: برنامه‌های میان مدت شهرداری شامل طرح‌های فرهنگی اجتماعی است و برنامه‌های بلند مدت نیز همان پروژه‌های عمرانی است که طرح آن در شهرداری داده شده و در دست انجام است.

سرپرست شهرداری اراک افزود: معتقد هستم نباید در طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری تنها به ساخت زیرگذرها و پل پرداخت و شهروندان را فراموش کرد، از همین رو در برنامه‌های میان مدت طرح‌های انسان محور جهت تکریم شأن انسانی شهروندان و بهبود زیست پذیری در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: اراک شهری تک هسته‌ای است و تمام امکانات و خدمات رفاهی در مرکز آن تجمع یافته که باید این امکانات به اطراف و حواشی شهر منتقل شود تا تراکم جمعیت در مرکز شهر کاهش یابد، در همین زمینه ایجاد شهرک پزشکان از جمله برنامه‌های بلند مدتی است که مجموعه شهرداری در صدد پیگیری و تحقق آن است.

سرپرست شهرداری اراک اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در حوزه حمل و نقل، تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه سواری است، ما قصد داریم شهر اراک به عنوان یکی از شهرهای پایلوت در دوچرخه سواری در نظر گرفته شود، چرا که این شهر استعداد این طرح را داراست.

دکتر جعفرپور افزود: به شخصه هزینه مبالغ گزاف برای پروژه‌های عظیم را صحیح نمی‌دانم، هر چند نمی‌توان چنین پروژه‌هایی را به طور کلی کنار گذاشت اما اولویت مجموعه شهرداری باید طرح‌های اجتماعی و فرهنگی باشد چرا که چنین طرح‌هایی باعث افزایش نشاط تمامی آحاد جامعه شهری خواهد شد.

وی در خصوص طرح‌های در نظر گرفته شده در حوزه تفریحی و گردشگری شهر اراک گفت: به طور جدی در حال پیگیری احداث مجموعه‌های تفریحی با مشارکت بخش خصوصی هستیم و اولویت شهرداری در این زمینه تکمیل و ساماندهی مجموعه گردشگری دره گردو است که در حال حاضر پیمانکار مشغول اجرای پروژه رودکنار آن است.

سرپرست شهرداری اراک گفت: از دیگر اولویت‌های شهرداری می‌توان به ساماندهی آبیاری فضای سبز شهری اشاره کرد، استفاده از پساب‌های صنعتی برای آبیاری فضای سبز شهری تا کنون مورد غفلت واقع شده بوده در این راستا شهرداری به طوری جدی پیگیر آن است، چرا که نباید از آب شرب و آب قنوات برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد.

دکتر جعفرپور در خصوص سیاست شهرداری در خصوص حمایت از تیم‌های ورزشی افزود: شخصاً علاقمند به حمایت مالی تیم‌های ورزشی شهر هستم، اما شورا باید پاسخگوی مطالبات مردمی باشد به همین منظور از طرف مجموعه شهرداری پیشنهاد حمایت از تیم‌های ورزشی را به شورا ارائه خواهیم داد و در صورتی که با موافقت اعضا روبرو شود، حتماً به این موضوع نیز پرداخته خواهد شد زیرا هزینه در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی، سرمایه گذاری در برنامه‌های شهری محسوب می‌شود و این امر افزایش نشاط مردمی را در پی خواهد داشت و هزینه‌ها در سایر حوزه‌ها را کاهش خواهد داد.

وی در خصوص بلک باکسی که عملیات اجرایی آن سال گذشته در پارک شهر آغاز شده گفت: مرحله سفت کاری سالن رو به اتمام است و برای مراحل بعدی در حال جذب پیمانکار هستیم و امیدواریم تا پایان سال جاری این سالن مورد استفاده هنرمندان قرار بگیرد. ما در پروژه‌های فرهنگی به دنبال درآمدزایی نیستیم و هدف رشد اوقات فراغت و تفریحات شهروندان است به همین منظور بلک باکس شهرداری در صورت اتمام پروژه به صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/قاسمی

 

کدخبر: 716146 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟