امکان تقسیط 30 ساله تعرفه‌های جبرانی افت سفره‌های آب زیرزمینی برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی

به گزارش رکنا از مازندران؛بر اساس ابلاغیه مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تنظیم مقررات بازار آب و برق وزارت نیرو، امکان تقسیط سی ساله تعرفه‌های جبرانی افت سفره‌های آب زیرزمینی برای شهرک‌های صنعتی فراهم شد.
 درپی مصوبه شورای گفت‌وگوی استان خراسان رضوی و مکاتبات دبیرخانه ملی شورای گفت‌وگو و پیگیری‌های متعدد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، امکان تقسیط سی ساله تعرفه‌های جبرانی افت سفره‌های آب زیرزمینی برای شهرک‌های صنعتی فراهم شد.

پیش از این، بر اساس تصویب ‌نامه‌های مورخ 2 اسفند 1399 و 7 اردیبهشت 1400 هیأت وزیران در راستای تسهیل‌ گری و تعامل با بخش‌های تولیدی مشمول مصوبات مذکور، امکان تقسیط پنج ساله هزینه‌های جبرانی افت سفره‌های آب زیرزمینی طی دوره بهره برداری امکان پذیر شده بود، که هم اکنون علاوه بر تقسیط قبلی، امکان پرداخت هزینه‌های جبرانی تا سی سال (به‌صورت سالیانه) در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور فراهم شده است.

متقاضیان مشمول می‌توانند به منظور تعیین تکلیف شیوه پرداخت هزینه‌های جبرانی به شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها مراجعه کنند.

طرح‌های جبرانی و ایجاد تعادل در سفره‌های زیرزمینی بر اساس بند (چ) ماده (1) آیین نامه اجرایی قانون الحاق یک ماده به قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین مصوب 1384 و همچنین ماده (57) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت مصوب همان سال، عبارت از تمامی اقدامات سازه‌ای و غیرسازه‌ای منسجم به منظور ایجاد تعادل آب زیرزمینی در آبخوان‌هایی که تراز در آن‌ها روند منفی پیدا کرده است می‌باشد.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 716099 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟