افتتاح و کلنگ‌زنی ۳ طرح آبرسانی روستایی در اسدآباد

به گزارش رکنا در همدان،  مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه روستای حسن آباد امام با 161 خانوار و 561 نفر جمعیت دارای 187 اشتراک آب بود،گفت:مشترکین این روستا طی سالیان اخیر با افت سطح آبهای زیرزمینی منطقه  مواجه بودند که به همین دلیل، چاه آب شرب روستا از آبدهی کافی و کیفیت مناسب برخوردار نبود و در همین راستا و با توجه به طرح مجتمع چنارعلیا آبرسانی از روستای پیرملو با اجرای 6 کیلومتر خط انتقال در مدت 6 ماه انجام شد.

اکبر رحمانی افزود: این پروژه با اعتباری معادل 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در هفته دولت سال جاری به بهره برداری رسید.

 پروژه تجهیز چاه روستای دوبراله با صرف 10 میلیارد ریال اعتبارملی بهره برداری شد

در ادامه  حسینی بیدار توضیح داد: با اجرای طرح مجتمع آبرسانی چنارعلیا و آبرسانی مداوم به روستاهای حاشیه مجتمع،چاه آب شرب روستای دوبراله به منظور تامین آب روستاهای دوبراله،محمدآباد و پیرملو پایه گذاری شد که با اجرای این طرح بالغ بر یک هزار نفر از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

لازم به ذکر است در ادامه افتتاحیه های امروز،پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای محمد آباد از توابع بخش مرکزی دهستان چهاردولی با پیش بینی صرف 10 میلیارد ریال نیز کلنگ زنی شد.

روستای محمدآباد شهرستان اسدآباد با 138 خانوارو 430 نفر جمعیت دارای 120 اشتراک آب بود که با انتقال آب از چاه دوبراله آبرسانی به روستا انجام و مشکل تامین آب برطرف میشد.

 

 

کدخبر: 716013 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟