تشکیل کارگروه مشترک اتاق بازرگانی اصفهان و صدا و سیما

به گزارش رکنا از اصفهان، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در نشست با مدیرکل،قائم مقام و معاونین صدا وسیمای مرکز اصفهان گفت: اقدامات مستقیم وموثر صدا‌و‌سیما در راستای کمک به بهبود شاخص‌های محیط کسب و کار استان قابل تقدیر است.

مسعود گلشیرازی در این جلسه که باحضور جمعی از اعضای هیئت نمایندگان و مدیران اجرایی اتاق بازرگانی اصفهان برگزارشد، با تاکید بر ضرورت رعایت حقوق مردم و فعالان اقتصادی درجامعه، تحقق تبدیل این حق به ارزش را تنها دربستر رسانه امکانپذیر دانست.

وی ارتقاء 12 رتبه‌ای شاخص فضای کسب و کار استان را مرهون اطلاع رسانی دقیق بسترها و پتانسیل‌های موجود در استان برای کمک به رفع مشکلات صاحبان کسب و کار و حمایت‌های استاندار، رئیس کل دادگستری و معاونان ایشان، دادستان و روسای دستگاه های اجرایی استان دانست.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه هم اکنون یکی از منسجم‌ترین تیم‌های اقتصادی استان در پارلمان بخش خصوصی اصفهان مشغول خدمتگزاری است تصریح کرد: در این دوره سعی شده نیروهای جوان و نخبه درکنار خبرگان، بدنه ای پاسخگو به فعالان  اقتصادی را تشکیل دهند.

 گلشیرازی بر امیدآفرینی در بین مردم از طریق معرفی پروژه های درحال اجرا و اتمام یافته موثردر وضعیت کسب و کار و معیشت مردم، از طریق اطلاع رسانی با ابزارهای مختلف تاکید کرد. وی افزود:بخش خصوصی اصفهان نگاه توسعه محور را دررأس برنامه های خود قرارداده و در این زمینه پروژه های مشارکتی با دستگاه های مختلف تعریف کرده است.

گلشیرازی اطلاع رسانی مناسب برنامه‌های تهیه شده در صدا و سیمای اصفهان که منجر به ارتقاء شاخص های محیط کسب و کار استان شده است را الگوی مطلوبی برای سایر استان‌های کشور دانست.

در ادامه بهرام عبدالحسینی، مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان ضمن ابراز امیدواری بر نتایج مطلوب تر تعامل خوب میان دوره نهم پارلمان بخش خصوصی اصفهان و صدا و سیما گفت: فرهنگ و اقتصاد تاثیر مستقیمی بریکدیگر داشته و در صورت بهتر شدن شرایط هر یک از این حوزه ها، حوزه دیگر نیز متاثر خواهد شد.  تعامل شکل گرفته میان اتاق و صدا و سیما می تواند نتایج مطلوبی برای جامعه داشته باشد.

عبدالحسینی با اشاره به ظرفیت‌های بی شمار اصفهان،حمایت از سرمایه‌های اقتصادی استان که با وجود مشکلات زیاد در حال ادامه فعالیت و حفظ اشتغال می باشند را بسیارحایز اهمیت دانست. 

وی محور اصلی فعالیت های صدا و سیما را کمک به بخش اقتصاد عنوان و تصریح کرد: ما به دنبال کمک به رفع مشکلات فعالان اقتصادی هستیم و در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان سوء مدیریت را یکی از دلایل اصلی موانع سرمایه گذاران دانست و ابراز امیدواری کرد در دولت سیزدهم با تفکر جدید شاهد حل این موانع باشیم.

وی فرار نخبگان از کشور را یکی از معضلات آینده کشور دانست و افزود: باید زمینه را برای ادامه فعالیت فعالان اقتصادی کشور فراهم سازیم.

عبدالحسینی برای تولید برنامه چالشی90اقتصادی با استفاده از ظرفیت کارشناسان خبره اقتصادی استان و پاسخگویی مقامات استانی و کشوری اعلام آمادگی کرد و خواستار تعامل اتاق بازرگانی برای تهیه بسترهای این برنامه شد.

مدیرکل صدا و سیما ایجاد برند اقتصادی کشوردر اصفهان  را با استفاده از پتانسیل های موجود وهمراهی پارلمان بخش خصوصی امکانپذیر دانست.

مجتبی کاروان، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: طرح و شفاف سازی مشکلات و موانع پیش روی فعالان اقتصادی در اصلاح رویه مدیران در برخورد با فعالان اقتصادی موثر است. وی همچنین تشکیل کمیته رسانه ای مشترک اتاق بازرگانی و صدا و سیما را در کمک به رفع مشکلات صاحبان کسب و کار حایز اهمیت دانست و خواستار حضور پررنگ تر استان اصفهان در رسانه ملی در حوزه های پیشتاز شد .

در ادامه علی کرباسی زاده، مشاورعالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان به ارائه گزارش اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان در زمینه تبلیغات برند شهری و گردشگری اصفهان پرداخت. وی از مشارکت اتاق بازرگانی اصفهان در تکمیل مستند انار برای معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری کشورمان بویژه اصفهان برای مخاطبان چینی به عنوان مهم ترین جامعه هدف گردشگری خبرداد و افزود: این مستند از سال آینده میلادی از تلویزیون CCTV چین پخش خواهد شد.

بهنام ابراهیمی، جانشین دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان نیز به ارائه گزارشی پیرامون همکاری‌های پارلمان بخش خصوصی اصفهان و صدا و سیما درزمینه پشتیبانی از تولید و کمک به بهبود شاخص‌های کسب و کار استان پرداخت.

وی پخش 98 برنامه‌ رهیافت با هدف تبیین فعالیت ها و دستاوردهای اتاق نسل سوم، 37 برنامه گفت وگوی ویژه خبری به منظور مطالبه گری، طرح و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی و حوزه های محتلف کسب و کارو برنامه‌¬هایی مانند مستند بنگاه شرافت، انارو ایران من را از جمله اقدامات مشارکتی اتاق اصفهان در این زمینه نام برد. 

معاونان صدا و سیما نیز با بیان اینکه پرداختن به موضوعات اقتصادی دررأس برنامه های این سازمان است از پیگیری موضوعات و موارد گریبانگیر فعالان اقتصادی در قالب برنامه های رادیویی و تلویزیونی و شناسایی ظرفیت های مشترک سازمان و پارلمان بخش خصوصی اصفهان استقبال کردتد.

اصفهان -بهمن راعی

 

کدخبر: 715874 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟