بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید بستگی به تصیم ستاد کرونا دارد/کاهش ۴۰ درصدی درآمد آموزش و پرورش

سید عیسی سهرابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رکنا، با اشاره به خسارت‌های بیماری کرونا به دستگاه تعلیم و تربیت، اظهار داشت: حدود ۴۰درصد از درآمدهای آموزش و پرورش نسبت به قبل از شیوع کرونا کاهش یافته که همین امر در کُندی اجرای طرح‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش تاثیر بسزایی داشته اشت.

وی افزود: عملا هیچ وقت فضای مجازی، تلویزیون، برنامه شاد و ... جایگزین معلم نخواهد شد.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه مهم‌ترین بخش آموزش بحث تربیتی است، خاطرنشان کرد: فضای آموزشی منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی، تعاملات دانش‌آموزان، رفع نیاز‌های روانی و دوستی‌ها می شود.، خوشبختانه در سال‌های اخیر دانش فناوری و سواد رسانه‌ای معلمین و دانش‌آموزان به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

سهرابی با اشاره به بحث بازگشایی مدارس استان، تصریح کرد: این اقدام اولویت آموزش پرورش، صاحب نظران و ارکان نظام است اما تصمیم گیری بر این مسئله تابع  دستور ستاد مبارزه با کرونا  و همچنین وضعیت عمومی حاکم بر جامعه است.

وی ادامه داد: می‌بایست شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم‌ تا خانواده‌ها اطمینان پیدا کنند که آموزش پرورش به سلامت دانش آموزان اهمیت خواهد داد و برای آنها برنامه ویژه دارد.

سرپرست آموزش و پرورش استان لرستان به واکسیناسیون فرهنگیان اشاره و خاطرنشان کرد: تقریبا ۲۴ هزار و۷۰۰ نفر از فرهنگیان‌ در مرحله نخست واکسینه شدند.

وی در ارتباط با واکسیناسیون دانش‌آموزان دارای بیماران زمینه‌ای، اظهار کرد: تدابیری اتخاذ شده که برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال که دچار بیمارهای زمینه ای هستند واکسن‌هایی از کوبا و چین وارد استان‌ شود.

سهرابی خاطرنشان‌کرد: این اطمینان را خواهیم‌ داد که تمامی مصادیق خود را به کار می گیریم و تمهیدات لازم را می برای فعالیت های آموزشی و تربیتی در یکم مهر ما انجام‌ خواهد داد.

وی تصریح کرد: این امکان وجود دارد در بخشی از مناطق که تعداد دانش آموزان کم و امکان فاصله گذاری وجود دارد کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود و ما این‌ آمادگی را داریم.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان افزود: در مدارسی با جمعیت بالا، سناریوهای مختلفی برای آن طراحی شده است که حجم کلاس ها پایین شود و به صورت گروهی کلاس دانش اموزان برگزار شود که این امر با همراهی و کمک خانواده‌ها محقق خواهد شد.

سهرابی در پایان خطاب به دانش آموزان لرستانی گفت: روح آموزش پرورش، به دانش آموزان زنده است و دانش آموزان ما پر از استعداد هستند که امیدوارم کمک کنند تا بازگشایی مدارس محقق شود.

 اکرام زکیانی|لرستان

 

کدخبر: 715784 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟