محلات باید به مراکز کارآفرینی تبدیل و برای آن ها برند سازی شود

به گزارش رکنا در هرمزگان ، هادی ابراهیمی با حضور در جهاددانشگاهی هرمزگان با محمد دلپسند رئیس جهاددانشگاهی استان دیدار و پیرامون موضوعات مختلف از جمله روند اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفتگو و تبادل نظر کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در این دیدار اظهارداشت: شرایط استان هرمزگان به گونه ای بوده است که تاکنون احساس نیاز برای خلاقیت و نوآوری در عرصه کارآفرینی به وجود نیامده است چرا که این استان همیشه یکی از استان هایی بوده است که مقصد کارجویان بوده است و اکنون برخی از ظرفیت های اشتغال در استان اشباع شده است بایستی افراد را به سمت و سوی خلاقیت و مشاغل جدید سوق دهیم.

وی افزود: نیاز است برای سرعت بخشی به امر اشتغالزایی به ویژه در مشاغل خرد و زودبازده پیشران ها به متقاضیان ارتباط پیدا کنند و بعضا نیز لازم است دولت نیز در این حلقه ایفای نقش انجام دهد و با افزایش نقش تسهیل گرانه ی خود افراد را به بازار متصل کند.

 ابراهیمی عنوان کرد: متاسفانه در استان خیلی علاقه ای به خلاقیت زایی بر اساس ظرفیت ها نشان داده نمی شود و تنها حوزه ای که شاید بتوان در آن افراد بسیاری را فعال کرد صنایع غذایی است که آن هم با مشکلات در اخذ مجوز ها روبرو است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: بی شک یکی از مسائلی که وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی بایستی دنبال کند حل و فصل کردن مسئله مجوزات فعالیت های غذایی ذیل مشاغل خانگی است چرا که با فعال شدن این عرصه می توان بسیاری از افراد را مشغول کار کرد.

وی اضافه کرد: در حوزه مشاغل خانگی بایستی به شبکه سازی بپردازیم و برای فعالان این عرصه بر اساس عرضه و تقاضا و جدا از حضور پیشران ها یک بازار مجازی ایجاد کنیم.

ابراهیمی افزود: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی هایی که در هر محله وجود دارد می توانیم از هر محله برای تولید محصولی غالب استفاده کرده و در آنجا برند سازی هم انجام دهیم و از ظرفیت معتمدین و خبرگان محلات نیز جهت راهبری افراد استفاده کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: معتمدین و خبرگان هر محله می توانند حلقه وصل بین بیکاران و دولت باشند و ما را در جهت پیشبرد اهداف و هدایت شغلی افراد جویای کار محله خود کمک کنند.

انتهای پیام/ح

کدخبر: 714891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟