کسب مقام سوم کشتی فرنگی جوانان جهان توسط دانش آموز مازندرانی

به گزارش رکنا از مازندران؛ «علیرضا سعدی پور» اظهار کرد: دانش آموز مرتضی الغوثی از شهرستان کلاردشت در مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی جهان که در روزهای پایانی مرداد ماه  در روسیه برگزار شد در وزن ۹۷کیلوگرم به مقام سوم جهان دست یافت.

وی افزود: الغوثی با پیروزی بر کشتی‌گیران لیتوانی، ارمنستان و نروژ و تنها با یک شکست از کشتی‌گیر بلاروس به مقام سوم جهان نائل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران  ادامه داد: الغوثی در  دیدار رده بندی وزن ۹۷کیلوگرم  به مصاف مارکوس وورن از نروژ رفت و با نتبجه ۵بر ۳به برتری رسید و به مقام سومی قهرمانی جوانان جهان در رشته کشتی فرنگی دست پیدا کرد.

سعدی پور تصریح کرد: مرتضی الغوثی دانش آموز پایه دوازدهم رشته برق ساختمان از دبیرستان شهید رجایی شهرستان کلاردشت می باشد که در سال ۱۳۸۷در رشته آزاد فعالیت ورزشی را آغاز ورشته فرنگی را از سال ۱۳۹۴در وزن ۹۷کیلوگرم به طور جدی شروع کرد. ضمنا این دانش‌آموز مقام اول آسیا و مقام سوم جهانی در رده جوانان را در کارنامه خود دارد.

 لازم به ذکر است در این مسابقات تیم کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب ۱۳۰امتیاز بعد از روسیه ۱۸۳امتیازی و بالاتر از آذربایجان ۱۰۱امتیاز به مقام نائب قهرمانی جهان دست یافت.


انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 714758 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟