تعطیلی نیمی از فروشگاه های پوشاک مشهد به دلیل محدودیت های کرونایی

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد ، جواد مفیدی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد گفت: حدود ۵۰ درصد از فروشندگان پوشاک این شهر در پاساژها، بازار‌های روبسته و مجتمع‌های تجاری مستقر هستند که به دلیل شیوع کرونا و ممنوعیت‌های جدید اعمال شده برای مشاغل در تعطیلی به سر می‌برند.

او افزود: ۱۰ هزار واحد صنفی به عنوان فروشنده پوشاک در سطح کلانشهر مشهد دارای پروانه صنفی کسب و کار هستند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد  ادامه داد: تعطیل اجباری پاساژ‌ها و مجتمع‌ها برای مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا مدتی است که آغاز شده و در جدیدترین اعمال محدودیت‌های کرونایی نیز پاساژ‌ها و مجتمع‌های تجاری و بازار‌های سرپوشیده در زمره هفت رسته شغل پرخطر شناخته شده و مشمول تعطیل دستوری قرار گرفته‌اند.

مفیدی بیان کرد: این در حالی است که مالکان، متصدیان و فروشندگان واحد‌های صنفی مستقر در پاساژ‌ها و مجتمع‌های تجاری به راحتی قادر به اعمال و اجرای دستورالعملهای بهداشتی در محدوده فعالیت خود هستند.

او تصریح کرد: در حالی واحد‌های صنفی مستقر در پاساژ‌ها و مجتمع‌های تجاری سرپوشیده بر اساس محدودیت‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، موظف به تعطیلی هستند که واحد‌های عرضه پوشاک مستقر در حاشیه خیابان‌های اصلی و فرعی اجازه فعالیت دارند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد  تأکید کرد: این وضعیت کسب و کار در حالی است که گرانی شدید و روزافزون مواد اولیه موجب افزایش قیمت تمام‌شده پوشاک تولیدی شده است.

مفیدی اظهار کرد: از سوی دیگر هزینه‌های روزافزون معاش خانوار بالا رفته و نرخ مایحتاج اساسی و اولیه زندگی روندی صعودی را طی می‌کند لذا جای پوشاک در سبد خرید خانوار تنگتر و تنگتر شده تا جایی که به شدت تنزل پیدا کرده و اینک خرید پوشاک در زمره اولویت‌های نخست خانوار‌ها قرار ندارد.

کدخبر: 714386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟