عزاداران حسینی گلستان از سلامت عمومی جامعه صیانت کردند

به گزارش خبرگزاری رکنااز گرگان، حجت الاسلام عباسعلی گرزین  در پیامی ضمن تقدیر از دست اندارکاران مجالس عزاداری محرم در گلستان اظهارکرد: عزاداران حسینی گلستان در دهه محرم ۱۴۰۰ در زیباترین وجه با اقامه مجالس عزاداری همراه با شور و شوق حسینی از بهداشت و سلامت عمومی پاسداری و صیانت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: عزاداران منزل به منزل با قافله حضرت سیدالشهدا (ع) منزل‌گاه‌های بهداشت و سلامت، احسان و همدلی، ایثار و فداکاری، تولید و خدمت، برادری و محبت را طی کرده و درس جهاد سلامت را به همراه کرامت خون شهیدان و مصالح امت اسلامی و تعظیم شعائر اسلامی و انقلابی به جهانیان آموختند.

وی بیان کرد: هیئات مذهبی، شبکه تبلیغ، مداحان و مردم عزادار گلستان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی الگویی موفق از به روزرسانی خود با شرایط حاضر و پیشگیری شیوع کرونا را ثبت کردند.

گرزین گفت: محرم امسال عزاداران حسینی و ملت مسلمان و انقلابی ما نشان دادند که در بزنگاه‌ها با تلفیق شور و شعور حسینی اجازه خاموش شدن چراغ سوگواری و شعائر اسلامی اهل بیت عصمت و طهارت را نمی‌دهد و از سویی این اقدامات مطلوب هیئات و عزاداران حسینی برگ زرینی از رعایت دستورات بهداشتی را نمایش دادند و تجربه محرم سال گذشته نشان داد که بعد محرم نه تنها کرونا افزایش نیافت بلکه شاهد کاهش کرونا در جامعه بوده ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به ایام پیش رو سوگواری امام حسین (ع)، اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر، اظهارکرد: انتظار از عزاداران حسینی این است تا با همین نگاه و رعایت دستورالعمل‌ها و همکاری مطلوبی که هیئات مذهبی با مسئولان بخش بهداشت و درمان داشتند، به ادامه اقامه عزای اهل بیت (ع) بپردازند و اجازه ندهند معاندین هیچگونه سوءاستفاده ای از مجلس امام حسین (ع) کنند.

وی افزود: دشمن از ماه‌ها قبل با استفاده از تریبون‌های رسانه‌ای و فضای مجازی به‌دنبال تخریب و تبلیغ دروغ خبری علیه شعائر حسینی بود و برای ضربه به عزای حسینی و محافل سیدالشهدا (ع) در راستای زیرسوال بردن شکوه و عظمت حماسه عاشورای حسینی از هیچ کوشش ناصوابی دریغ نکرده است.

گرزین بیان کرد: علی‌رغم همه این تلاش‌ها برای تخریب و شبهه‌افکنی‌ها، عاشقان حسینی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در محرم امسال با رعایت دقیق و درست پروتکل‌های بهداشتی تلاش کردند تا مراسم عزای حسینی را با شکوه و عظمت چشمگیر و به همراه اقدامات بهداشتی برگزار کنند.

وی با بیان اینکه در محرم امسال شاهد حضور چشمگیرتر هیئات مذهبی و عزاداران در مراسم ماه محرم و نذورات محرم نسبت به سال گذشته بوده ایم، گفت: دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی هم نسبت به سال گذشته بهتر رعایت شده و حضور آنها هم منظم تر بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اضافه کرد: تشکل های دینی گلستان در این دهه در شرایط سخت بیماری دلتا، با انتقال مراسم سوگواری از اماکن سر بسته به امکان سر باز مدارس، معابر، خیابان ها، پارکینگ ها، دانشگاه ها، بوستان شهدای گمنام و غیره سلامت و بهداشت عمومی را به همراه صلابت دینی و اعتقادی و ایمانی به نمایش گذاشتند.

گرزین در پایان با اشاره همکاری بین دستگاهی ادارات مرکز بهداشت، بسیج، نیروی انتظامی، دادستانی، آموزش و پرورش، صدا و سیما و غیره گفت: دستگاه ها نسبت به سال گذشته همکاری بیشتری با ستاد اجرایی عملیات محرم داشته اند که از همه آنها نهایت تشکر را داریم.


گرگان/رکنا

کدخبر: 714155 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟