فعالسازی  42معدن راکد و غیرفعال هرمزگان

به گزارش رکنا از هرمزگان، ابراهیم سعدینی در نشست با خبرنگاران بخش صنعت افزود : این معادن  با سرمایه گذاری 121  میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 135  نفر  و رشد 57 درصدی نسبت به 4 ماهه مشابه سال گذشته فعال شده اند .

وی با بیان اینکه صدور پروانه اکتشاف نسبت به مدت مشابه با 13 درصد رشد همراه بوده است، عنوان کرد : صدور  گواهینامه های کشف در همسنجی با مدت مشابه بیش از  150 درصد رشد رشد داشته است.

سعدینی اظهار کرد: 68 میلیون تُن ذخایر جدید معدنی در استا کشف شده است.

معاون امور صنایع معدنی سازمان صمت هرمزگان گفت: طی این مدت 800 میلیارد ریال در قالب طرح های مختلف حمایتی به شش بهره بردار معدنی در قالب تسهیلات بانکی اعطا شده است.

سعدینی خاطرنشان کرد: آگهی مزایده عمومی 216 معدن و محدوده معدنی در استان منتشر شده و واگذاری معادن و محدوده های معدنی استان به متقاضیان در دست اقدام است.

وی گفت: اجرای بخشی از خط برق رسانی به معادن سنگ گچ منطقه گری‌شیخ شهرستان خمیر و پیگیری به منظور جذب بودجه لازم برای اجرای باقی‌مانده طرح از محل طرح احیاء، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس کشور انجام شده است .

معاون امور صنایع معدنی سازمان صمت هرمزگان  با اشاره به اینکه پیگیری لازم به منظور خروج سنگ گچ دانه بندی از لیست مواد معدنی خام صادراتی به منظور حمایت از صادرات و واحدهای تولید سنگ گچ انجام شده است ، یادآور شد : در سال گذشته،  31 معدن راکد استان با اشتغال 429 نفر و سرمایه گذاری یک هزار و 800 میلیارد ریال فعال شد.

انتهای پیام/حیدری

کدخبر: 712928 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟