سواستفاده کلاهبرداران از ماه محرم/ پلیس فتا کرمانشاه هشدار داد

به گزارش خبرگزاری رکنا از کرمانشاه، سرهنگ علی عباسی کسانی با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: با فرارسیدن ماه محرم و شرایط خاص کشور که به خاطر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، امکان شرکت عموم مردم در هیئت‌ها و تکیه‌های عزاداری که نیازمند رعایت الزامات خاص است وجود ندارد استفاده از اینترنت و برنامه‌ها برای مشارکت در سوگواری با استقبال بیشتری مواجه شده است که متأسفانه احتمال سوءاستفاده مجرمین سایبری نیز از همین فضا بیشتر شده است.

وی افزود: افراد سودجو ممکن است با ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی که به بدافزار آلوده است، به سیستم قربانی نفوذ کرده و اطلاعات کاربر را به سرقت ببرند.

سرهنگ کسانی بیان داشت: در روش دیگر مجرمین با راه‌اندازی صفحه در شبکه‌های اجتماعی با تحریک احساسات کاربران و درج تصاویر و مشخصات افراد بی‌بضاعت برای دریافت نذورات کاربران شماره کارتی منتشر نموده و پس از دریافت وجوهات از پرداخت آن به نیازمندان خودداری می‌کنند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: توجه داشته باشید در هنگام دانلود برنامه‌ها پخش زنده مراسم‌ها، فایل صوتی نوحه، کلیپ‌های مذهبی، نرم‌افزارهای ادعیه و نظیر این موارد با دقت و حساسیت لازم اقدام کرده و ضمن استفاده از سایت‌های معتبر، دسترسی موردنیاز برنامه‌ها را حتماً بررسی کنید.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه یادآور شد: چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارید به سایت‌های معتبر مراجعه کنید تا از رسیدن وجه خود به افراد نیازمند مطمئن شوید و جهت ارتقاء اطلاعات سایبری خود به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه نموده و هرگونه موارد مشکوک را نیز از این طریق به همکاران ما اطلاع‌رسانی کنید.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 712834 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟