شورا چگونه خود را از برزخ انتخاب شهردار نجات می دهد؟

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل،  نه گزینه ها هنوز مشخصِ مشخص است و نه هنوز غربال گری آنگونه که باید باشد؛ نشده است.

 از طرفی هنوز حذف برخی چهره ها از لیست ۱۱ نفره و علی‌البدل انتخابات شورا، شفافِ شفاف نشده است؛ با این همه شورا در دوروز دیگر ، شهردار جدید را انتخاب خواهد کرد.

باتوجه به فشار از سوی نماینده مجلس شاید دست شورا در گزینه های پیش رو بسته به نظر بیاید، اما سبد انتخاب چندان هم خالی و تهی نیست؛ علی الخصوص وقتی که شورا دو گزینه شوقی و کریمی را هم در میان گزینه های چند گانه اش دارد. شوقی شهردار خوش فکر و کاربلد و تحول گرا و پرانرژی نمین در سالیان اخیر گزینه‌ی است که شورا نمیتواند از آن بی‌تفاوت بگذرد.

از طرفی عباس کریمی گزینه پررنگی است که رایزنی هایش را در روزهای اخیر شروع کرده است.

 اما در این میان گزینه‌ای به نام محمود صفری نیز وجود دارد که علیرغم تحصیلات غیر مرتبطش با کار و ساز شهرداری ، آقای نماینده میخواهد وی را به شهر و شورای شهر قالب کند.

اما همه چیز برای شورا در این سه خلاصه نمی شود. باید اذعان کرد که همه اعضای شورای شهر در نقطه برکناری حمید لطف اللهیان مشترک بودند. اما هرچه به روز چهارشنبه نزدیک میشویم دیگر آن اتحاد مشترک وجود ندارد و دو طیف در شورا، شاید برای مشترک کردن آرای شان، تعاملات پبچیده ای داشته باشند و شاید خیلی از ناممکن ها را ممکن کنند.

 شورای اسلامی شهر اردبیل از روزی که در اولین جلسه‌ رسمی‌شان لطف اللهیان را بااقتدار تمام برکنار کرده و احمدیان را به عنوان سرپرست انتخاب کردند تا به امروز در روزهای آشوب زده بسر می برد و با طرح انتخاب شهردار در این روزها می خواهند خود را نماینده واقعی مردم در پارلمان محلی معرفی کنند.

حال مردم منتظر روز چهارشنبه هستند ، روزی سرنوشت ساز برای کهن شهر اردبیل که آیا نمایندگان مردم در پارلمان محلی در مقابل دستور نماینده مردم در مجلس سر خم کرده و به گزینه اقای نماینده تمکین میکنند یا شورا با شور و مشورت هایی در جهت توسعه و آبادانی شهر به سراغ دیگر گزینه هایی میرود که شهر اردبیل را آباد تر ، و فضای شهرداری را آرام تر ببینند.

 

کدخبر: 711339 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟