۹۵ درصد نسخ بیمه سلامت در همدان الکترونیکی است

به گزارش رکنا در همدان، سعید فرجی روز شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم در حوزه بیمه سلامت بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: اهالی رسانه می‌توانند درخواست‌ها، نیازها و مشکلات مردم را به ما منتقل کنند و ما نیز در حد امکان برای تحقق و رفع آنها تلاش کنیم.

۲۰۴ هزار نفر عضو صندوق بیمه سلامت همگان

وی با بیان اینکه بعد از طرح تحول نظام سلامت، در سال ۹۵ سازمان بیمه سلامت بیشترین بیمه شده را به خود اختصاص داد که قریب به ۲۸۰ هزار نفر در صندوق بیمه سلامت همگانی عضویت یافتند گفت: در سال اول قریب به ۱۹۳ هزار نفر در استان همدان زیرپوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند که در حال حاضر بالغ بر ۲۰۴ هزار نفر در این صندوق عضویت دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه بیمه‌شدگان صندوق همگانی از سال ۹۳ تاکنون خدمات بیمه سلامت را رایگان دریافت می‌کنند افزود: بیمه‌شدگان این صندوق هرگونه مراجعه به بخش دولتی و دانشگاهی و بستری‌‌هایی داشته باشند مانند سایر صندوق‌ها خدمات دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مقطعی و آن هم در سال ۹۶ مراجعات این بیمه‌شدگان به بخش خصوصی محدود شد اما در این سالها خدمات خوبی به آنها ارائه شده است گفت: تقریبا در قالب ۸۰ میلیارد تومان به آنها که عمدتا اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند به صورت ویژه و یارانه‌ای خدمات ارائه شده است.

همدان استان برتر در طرح نسخ الکترونیک 

 مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه همدان از لحاظ نسخ الکترونیک جزو استان‌های برتر شناخته شده است افزود: بیش از ۱۰ جلسه با مدیران و کارشناسان بیمه تکمیلی با هماهنگی ستاد مرکزی داشتیم تا خدمات این نوع بیمه هم به صورت الکترونیکی ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه تقریبا تغییر سیستم به الکترونیک زمان می‌برد و کار بزرگی است و نیاز به زیرساخت‌های لازم دارد گفت: آنچه به این موضوع کمک می‌کند پاسخگویی همکاران بوده و به دنبال این هستیم آنها در سامانه ۱۶۶۶ به صورت ۲۴ ساعت به خدمات الکترونیک نیز پاسخگو باشند.

فرجی تصریح کرد: نه تنها از طریق مرکز این پاسخگویی وجود دارد بلکه به دنبال این هستیم در استان خدمات ویژه‌ای در زمینه پاسخگویی ارائه شود و همدان پایلوت اجرای طرح ۲۴ ساعته باشد.

وی با اشاره به اینکه در هر ماه ۷۰ تا ۱۰۰ هزار بار مراجعه به پزشکان زیرپوشش بیمه سلامت ثبت می‌شود افزود:  هر فردی بخواهد نسخ الکترونیک بنویسد این نیست که طرف قرداد با بیمه سلامت نباشد و کسی نیز وارد قرارداد با این بیمه شود، شرط آن الزام به نوشتن نسخ الکترونیک است که تقریبا این شرط از سال ۹۸ مورد توجه قرار گرفته که خوشبختانه باعث توفیقات استان نیز شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه بالغ بر ۹۰ درصد مراکز ارائه دهنده خدمت طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند افزود: کلینک‌های ویژه‌ای که بار عظیم خدمات را به صورت تخصصی و فوق تخصصی ارائه می‌دهند نیز به صورت الکترونیکی فعالیت دارند و تقریبا نسخ الکترونیک در مراکز در حال تکمیل  است و امیدواریم تا دو ماه آینده دیگر نسخ کاغذی نداشته باشیم.

وی از پرداخت بیش از ۲ میلیارد تومان مطالبات پزشکان استان در تیرماه خبر داد و افزود: مطالبات آزمایشگاه خصوصی تا آخر اردیبهشت‌و داروخانه‌های خصوصی خردادماه پرداخت شده است.

فرجی با بیان اینکه بدهی مراکز دولتی و دانشگاهی فروردین‌ماه پرداخت شده و این سابقه نداشته است که منتظر ارائه سند برای مابقی پرداخت‌های آنها هستیم گفت: بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز برای خسارت متفرقه تا آخر خردادماه به مراکز پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات خدمات سطح یک گفت: تا تیرماه امسال ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از مطالبات سطح یک خدمات پرداخت شده که در مجموع ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه بالغ بر یک‌میلیون نفر در استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند افزود: قریب به ۲۰۵ هزار در صندوق همگانی، ۶۱۶ هزار نفر در صندوق روستایی، بیش از ۵۵ هزار در صندوق سایر اقشار و بیش از ۱۲۱ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت بیمه سلامت عضویت دارند و خدمات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به مراکز ارائه دهنده خدمات بیمه سلامت گفت: در مراکز طرف قرارداد مستقیم، ۱۲۵ پزشک عمومی، ۱۷۱ متخصص، ۱۲ فوق تخصص، ۱۸۹ داروخانه، ۵۲ آزمایشگاه، ۴۴ مرکز توانبخشی، ۳۰ مرکز پرتوپزشکی، ۲۸ درمانگاه خصوصی و خیریه، ۱۹ بیمارستان و سه مرکز جراحی محدود طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

فرجی با اشاره به اینکه هفت درمانگاه تخصصی دانشگاهی به صورت غیرمستقیم طرف قرارداد ماه بیمه سلامت هستند افزود: ۱۷۲ پزشک متخصص، ۲۱ پزشک و ۳۵ دندان‌پزشک به صورت غیرمستقیم با بیمه سلامت قرارداد دارند.

وی یادآور شد: بخشی از بیمه‌شدگان استان‌های همجوار به خصوص استان کردستان خدمات تخصصی بیمه سلامت دریافت می‌کنند.

 

 

 

 

کدخبر: 710961 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟