شمار مبتلایان به کرونا در لرستان رو به افزایش است

به گزارش رکنا از لرستان، سید موسی خادمی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان بسیار کم و به زیر ۳۰ درصد رسیده در صورت ادامه این روند در هفته‌های آتی شاهد مرگ خیلی از عزیزان خواهیم بود و مشکلات زیادی برای سیستم بیمارستانی و بخش درمان ایجاد خواهد شد.

وی اضهار داشت: به همین دلیل به مدت ۳ روز نسبت به ارزیابی و تاکید بر رعایت پروتکل‌ها در همه اماکن خاص مانند پاساژ ها، دفاتر خدمات و پیشخوان دولت، مراکز پلیس + ۱۰، باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی، تالار‌ها و سایر جا‌های پر خطری که وجود دارد به شدت نظارت کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به احتمال تعطیلی در مناطق قرمز توسط دولت، خاطر نشان کرد: اگر طبق تصمیمات ستاد ملی کرونا تعطیلی عمومی اعلام شود ما تابع تصمیمات کشور هستیم و اگر این کمیته استانی که قرار است چند روز اجرای پروتکل‌ها را بررسی کند به این جمع‌بندی برسد که با روش‌های عادی پروتکل‌ها رعایت نمی‌شوند ما مستقل از این، خودمان به سمت تعطیلی خواهیم رفت.

خادمی با اشاره به وضعیت بیمارستانها، گفت: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی تعداد مبتلایان به شدت در حال افزایش است تعداد فوتی‌ها به ۵-۴ نفر در روز رسیده و آمار بستری‌ها هم خیلی بالا است.

مهدی زکی‌پور| لرستان

کدخبر: 709693 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟